[ LUGOS ] Lilo in RAID

Matjaz Terpin matjaz.terpin na comcom.si
Pet Jun 18 09:48:18 CEST 1999

On Fri, 18 Jun 1999, Zlatko Rek wrote:

> Če želiš imeti root filesytem na RAIDu, si preberi članek v:
> Linux Journal #62 (June 1999): Root File System on RAID by Martin Schulze.

[Root-] RAID na kratko:

* RAID koda v jedru zna avtomagicno prepoznati RAID particije.
* lilo nima pojma kaj je raid, zato moras imeti boot particije
  navadne. Meni je uspelo narediti mirroring tako, da se masina
  butne s kateregakoli diska. Mogoce obstaja kaksen drug loader,
  ki pozna raid - sam ga nisem niti iskal.
* ce ti disk crkne, ni nujno da masina dela naprej. En crknjen IDE
  disk recimo lahko polozi oba IDE kanala. Do neke mere se da
  zagotoviti visjo toleranco z uporabo vec kontrolerjev. Verjetno
  je pri SCSI-ju podobno.
  Vsebina RAID particije seveda "v vsakem primeru" ostane.
* IDE RAID5 je stvar okusa. Mogoce bi bil kar v redu, ce masina
  sicer ni procesorsko kaj prida obremenjena. Sicer pa: IDE kuri
  CPU, RAID5 pa tudi. Najbrz je to vseeno dobra varianta, ce rabis
  veliko zanesljivega prostora, hitrost pa nima tako bistvene veljave.
* Rebuild se v nekaterih primerih izvrsi avtomaticno - ce ima
  disk/particija, ki naj bi jo vkljucil v RAID, ze ustrezne "zige".
  Sicer pa - bog ne daj avtomatike. Bi ti lahko avtomagicno povozila
  kaksen cisto uporaben disk, ki bi ga vtaknil v masino.
* Instalacijo najlazje naredis z n+1 diski... Instaliras na enega,
  potem pa naredis RAID in skopiras nanj.

LP!

    Matjaz

 Matjaz Terpin
 COMCOM d.o.o.,  Vojkova 4,  5280 Idrija,  Slovenija
 ++386 (0)65 172 020

 matjaz.terpin na comcom.si