[ LUGOS ] Novoletno darilo

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Ned Jan 3 16:12:59 CET 1999

Jure Koren wrote:

> [...]
> kulturen OS. Linux se na 233MHz lepo zboota in instalira.
> Ce je hitrost kaj vecja, precej hitro pride do kaksnih
> hudih reci (segfaulti, kernel ubije interrupt controller,
> kernel zapanicira iz razlicnih vzrokov, celo mke2fs se
> sesuva).
>
> Kaj naredit? Ce je PII 350 narejen za 350 MHz in motherboard
> brez problema zdrzi 100MHz, v cem je potem problem, da ne
> prebavlja hitrosti? To ni problem z ram modulom (razen ce
> mi niso podtaknili kaksnega blazno pocasnega), ker zadeva
> skompajla kernel pri 233 MHz. Masino sem sestavljal sam,

1. Preveri, ce je CPU ta pravi. Poglej oznake na cipu in na www.intel.com preveri, ali je to res 350MHz cip.

2. Preveri pregrevanje CPUja.

2. Preveri bus clock, cpu multiplier, moralo bi biti 3.5x in 100MHz bus, ter voltazo na CPU, menda mora biti 2.0V

3. Preveri (se enkrat) RAM. V BIOSu nastavi wait state, tako kot pise v navodilu za BIOS.

4. Preveri PIO mode za disk, sicer je malo verjetno, da ne bi delalo zaradi tega.

5. Preveri, ce se je RAM dobro vsedel v lezisce, enako velja za CPU, ter za kaksen koli drug cip, ki si ga dajal notri.

Ce mislis, da je vse, kot mora biti, pa imas se vedno problem, potem najprej zamenjaj RAM, nato CPU, nato maticno plosco, ter nazadnje, disk.

Ves, morda ni problem v eni komponenti, recimo RAMu, ampak recimo ta ram z to tvojo plosco NE DELA. Drugic ves, si daj raje racunalnik sestaviti.

Znebis se X problemov, da ne recem, da te trgovci zezajo, ker pravijo, oho, to pa ze ne bo slo pod garancijo.

Ko bos kaj brkljal po racunalniku, se razelektri tako, da primes za radiator, ne nosi sinteticnega puloverja, ter ne boj na podu, ki je sinteticen.

Za nobene kontakte na CPUju, RAMih in ostalem ne prijemaj. Saj ne, da se bo kaj zgodilo, ce bos prijemal, ampak samo enkrat se naj zgodi, da

pride do razelektritve ali pa zaradi "umazanije" kaksen kontakt ne bo, kot bi moral biti... pa si bos sestavljanje dobro zapomnil.

=b

Boris Benko, dipl.ing.                | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676