[ LUGOS ] Re: GRUB (was: LILO BLUES)

David Klasinc bigwhale na capybara.sk-pttsc.lj.edus.si
Tor Jan 12 22:23:39 CET 1999

Banzai!

WARNING: Not so short mail ahead...

 Hm, evo jest sicer nimam problemov z lilotom ampak mi gre ze malo na
bruhanje ko ga vidim... ;>

Crva sem instaliral v cca pol ure, ker je dokumentacija malo bolj tko
napisana, da se mi je zelodec obracal.

Postopek je nekako tak:

 # tar -xzf grub-0.5.tar.gz
 # cd grub-0.5
 # ./configure
 # make
 # mkdir /boot/grub
 # cp bin/* /boot/grub

Tako to je nekako osnovna zadeva, brez katere ne gre... The easy part...

Potem je bilo treba naresti grub boot disketo... kar niti ni tko
komplicirano :)

  (direktorij je se zmeraj .something./grub-0.5)

 # dd if=bin/stage1 of=/dev/fd0 bs=512 count=1
 # dd if=bin/stage2 of=/dev/fd0 bs=512 seek=1

Filetka (Hmm.. food *drool*) stage1 in stage2 zapisemo na floppy. TAAA-DAAA!
Ce je v fd0 disketa se bo to naredilo automagically in ultra fast... ;)

Potem se treba odlocit in napisat eno konfiguracijsko datoteko v /boot/grub

(Aja, tale /boot/grub se lahko spremeni v karkoli, sploh ni treba da je na
linux particiji, je lahko na dos/nt/win/os2? particiji in tako naprej.)

Moja konfugiracija je taka:

 - en puny disk s tremi particijami
   /dev/hda1  Linux Swap
   /dev/hda2  Linux Native ext2fs (to je tudi fs, ki ga grub podpira)
   /dev/hda3  FAT32

 Kot default drive uporabljam /dev/hda in na drugi particiji tega driva je
/boot/grub

# joe /boot/grub/menu.lst
(zakaj .lst in ne kak menu.conf prasajte koga drugega)

-----   CUT HERE   -----  menu.lst starts  ---

# Po dvajsetih sekundah naj boota default OS. Ponavadi je to prvi entry.
# S komando default = X pa se da to spremenit...
timeout = 20

# Linux configuration start  (Ej tkole pa skor lilo zapise v config file)
title = Linux - The one and Only

# Povejmo crvu kje ima root particijo...
# Stetje tukaj ce cisto Cjevsko 0 = 1 in 1 = 2... Se pravi hd0 je prvi disk
# Tista ,1 pa je seveda particijo stevilka 2  (1 = 2 remeber)
root=(hd0,1)

# Seveda je treba povedat kje imamo kernel in kje je linux root particija.
# Jest imam vedno kernel v /... (Lahko je drugje, ni command.com *grin*)
# Zakaj treba povedat dvakrat kje je root particija, nimam pojma, drugic
# najbrz zaradi kernela, ker bi rad vedel kaj mountat... ;> Prvic se mi zdi,
# da je samo tako interno za worma...
kernel=/zImage root=/dev/hda2

# Linux configuration stops here (It does?)
# Se DOS, v bistvu je WIN98 FAT32 particija ampak jest ji se zmeraj recem
# dos, pa kaj, sem pac rad F3 pritiskal..
title=DOS

# Povejmo katera je root particijo, prvi disk, tretja particija...
root=(hd0,2)

# Tale komanda je pa sploh tko zlo fina... z njo lahko nalozimo nek file kot
# chainloader, tale cryptic +1 pa pomeni, da za chainloaded vzame prvi
# sektor na trenutni particiji se pravi disk 1, particija 3.
chainloader=+1

# This is the end of the world as we know it... Al pa tud ne... :P

-----   CUT HERE   -----  menu.lst ends  ---

Tako imamo file, imamo boot disketo, zdej se treba samo se znebit lilota, hm
al liloja, v bistvu bi blo lila? Ah.. nima veze... ;>

S tresoco roko vstavim disketo v disketnik in resetiram racunalnik. (Se malo
dramatiziranja, da bo bolj fajn atmosfera, disketa je bila tako ali tako ze
v disketarju)

Po bootu se mi pokaze en neugledni ekran ob katerem bi LILO: blestel... ;>

Kaj zdaj??! Uf... Malo se coham in reboot v linux nazaj. !!!RTFM!!!

Ok, treba lilo povozit... Sej vse lepo pise... Vse si napisem na pildek in
spet reboot in boot z diskete... (Komentarji bojo napisani s # na zacetku,
tega ni treba pisat...)

# Povejmu mu kje ima root particijo... prvi disk, druga particija...
command> root= (hd0,1)
... LED za disk malo pomezikne ...

# Isto za kernel (Ja vem, to je ze v menu.lst ampak tisto je za potem...)
command> kernel= /zImage root=/dev/hda2
... spet LEDica ...

# Zdaj pa pride cajt, da GRUB naserjemo na MBR in povozimo LILO, tukaj
# nardimo dobesedno tole: iz prvega disketarja poberimo file stage1 ga
# postavimo na prvi disk. Potem iz linux diska poberemo stage2 file in
# tega vrzemo na prvi disk.
command> install= (fd0)+1 (hd0) (hd0,1)/boot/grub/stage2 0x8000 p
... nekaj bo mlel (zlo na hitro) In ce se je kaj zataknilo, je sel MBR od
diska v franze... (se zmeraj se ga dapopravit s fdisk /mbr) ...

# Se zadnja stvar, ki nam ostane...
command> boot

.... In linux se nalozi ....

TAA-DAA!

HA! In kje je kaj... Jah nic se ni... Ce se linux ni nalozil, potem je nekaj
narobe... (How obvious!) Ampak linux se nalaga... Ob naslednjem rebootu pa
vas bo namesto LILO: pricakal tak leeep, tko fletkan in nobel meni v katerem
bo moznost izbire Linux-a in DOSa...

No to je to.. Na hitro, meni zadeva dela, bomo videli koliko casa bo delala,
cepreav se mi zdi, da nima kaj crknit... ;> GRUB Ima se mali milijon opcij,
variant in podvariant, kam ga instaliart, kako ga instalirat... Ja ko bo
zunaj verzija 1.0 bo mogoce imel ze ka user interface za instalacijo... Do
takrat pa... Meni se zdi zadeva fajn, ni mi bilo treba jokat, da imam 128M
rama in mu to dopovedovat... je sam pogruntal! (Pameten tale crv, a?) Kako
je z mreznimi karticami in podobnimi zadevami nevem... Sicer pa tako ali
tako moduli zibajo (modules rock!)...

!!! Disclaimer bi rekli temu americani...

Ce se komu ob experimentiranju in instaliranju GRUBa kaj zgodi, crkne
macka, sesuje disk, pobrise cel collection of XXX pics, zginejo vsi MPG
fajli od pamele in tommya... Ce komu toca unici pridelek... hm.. Crvi
pojejo sadje... shit happens! Mene ni blo zraven... ;>

Anyway!: KIDZ DON'T TRY THIS AT HOME! I'm fully trained proffesional...

PS: Pisanje tegale maila mi je ene trikrat tolk casa ko instalacija crva...

David!
Do you feel different in those days? Everybody is looking at you? Use
Linux! It is ultra soft and flexible. You will notice the difference at
once!

Dodatne informacije o seznamu Starilist