[ LUGOS ] Masina se sesuva

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Tor Feb 9 01:49:57 CET 1999

Gasper Furman wrote:

> Pozdravljeni
>
> Imam problem in sicer se mi masina vsake tolk casa sesuje. Vzroka sesutja
> se pravzaprav nimam, vendar mislim, da je vzrok v pregrevanju masine.
> Masina nimam originalnega napajnalnika in prostor v katerem je je zelo
> ogrevan. Vendar me vseeno zanima ce je imel kdo podobne probleme v bliznji
> preteklosti. Je morda kaksna luknja v recimo QWSV, SSH, ...
>
> Na masini lavfa SlackWare 3.5 z kernelom 2.2.1 (tudi z 2.0.35 in 2.0.36
> je bilo enako)
> Procesor je Cyrix 233 se mi zdi

Tole zna biti zelo tecno. Ce sumis, da je kriv hardver, potem preveri
temperaturo CPUja tako, da imas masino prizgano recimo en dan, z pokrovom
samo nataknjenim gor. Potem vzames pokrov dol in potipas hladilnik. Ce ga
lahko se tipas, potem skoraj ni verjetnosti, da se je pregrel. Ce imas
morebiti slab RAM, probaj skompajlati kernel recimo eno 20x. Ce se ti
prevajalnik sesuje z signalom 7 ali signalom 11, potem je lahko ram. Ce se ti
prevajalnik ne sesuva, kernel pa se ti po enem casu, potem je mogoce kaj
narobe s kernelom, pa je masina cisto v redu. Ce sumis RAM, malo poglej, kako
so dani moduli notri. Kontakte ocisti z alkoholom, pocakaj da se posusi, same
kontakte na plosci pa spihaj s kaksno pumpo za bicikl. NE PIHAJ S SAPO!

Ce je napajalnik v okvari, je to lahko zelo mucno. Kolega je sicer imel ene
windowse NT, ki so se mu sesuvali stalno. Ok, vse je popatchal, tudi proti
land napadi in takimi, pa ni nic pomagalo. Jaz sem probal nekaj z Linuxom, pa
se je tudi sesul. No, potem je napajalnik zgorel (skoraj dobesedno). Po
namestitvi novega napajalnika so windowsi, pa tudi Linux delali b.p.

Da bi bil procesor defekten, jah... no. Da nimas overklokane masine??? Potem
se lahko dogajajo cudne stvari.

Da bi izlocil moznost kaksnih napadov, je mogoce smiselno masino odklopiti od
mreze, ce je to mozno. Ce se ti ne sesuva...

Lahko tudi gres k trgovcu z PCji. Oni imajo obicajno kaksne diagnosticne
programe pod DOSom. Amidiag je ze tak. Probaj malo preveriti masino s tem.

=b