[ LUGOS ] sendmail

Jure Koren jure na gimp.thz.net
Čet Dec 2 10:38:42 CET 1999

On Thu, Dec 02, 1999 at 09:55:45AM +0100, Andrej Mrsek wrote:
> Pozdravljeni !
Zivjo! :)

Za zacetek naj poudarim, da bo tale moj mail sel v arhiv liste,
kjer ga kasneje lahko najdete vsi, ki vam je branje dokumentacije
odvec. Seveda pa nikakor ne trdim, da vam bo nebranje dokumentacije
prihranilo kaj casa. Komurkoli.

> Doma imam dva racunalnika v mrezi - en je linux in imam nastimano
> maskarado, povezovanje na zahtevo, .... No da skrajsam vso stvar. Rad bi
> uporabljal ta linux box tudi za poslijanje mailov ven in sprejemanje
> mailov od mojega ISP. Vendar ker nimam registrirane domene privzete
> nastavitve ne stimajo in ne morem posiljati mailov ven (v logu javi :
> Sender address rejected: domain not found). Kako nastavim (kateri
> parameter) da bo to slo?

To je pa takole: v /etc/sendmail.cf imas vrstico, ki se zacne na DM.
Tja notri vpisi domeno, s katero naj se sendmail zamaskira (recimo
ves outgoing mail bo v stilu username na ta.domena.org, ce bo tam
DMta.domena.org). Je pa se ena tezava. Veliko SMTP streznikov ima
navado, da mora ta domena obstajat (mora se jo dat najti prek DNS),
da sprejmejo mail z nje. Ker se sendmail predstavi z imenom tvoje
masine (in ne z maskirano domeno). Se pravi mora tvoja masina imet
legalen DNS name. No, ni nujno, da se tudi drugace, kar je izvedljivo,
ce imas samo enega providerja. V sendmail.cf lahko dolocis smart relay
host, ki potem naprej razposilja posto, tebi pa ni treba skrbet za DNS
in te reci. Ce tega ne zelis, potem se bos moral ukvarjati se z DNS.

Za windows cliente je vseeno, kaksne domene nastimas, ker jih vsak
mail client ze nastavi, kot mu poves v kaksnih dialogih.

> Kaj pa sprejem mailov? Kaj moram nastaviti, da se bodo maili ob
> vzpostavitivi povezave avtomatsko prenesli na linux box, potem pa jih
> potegnem iz druge masine od tam, torej lokalno po mrezi ?

V datoteki /etc/ppp/ip-up so komande, ki se izvedejo, ko
se masina priklopi na net. Tam notri ponavadi pozenes fetchmail,
ki z vseh pop steznikov pobere mail in ga shrani za lokalne userje.Kako se
to uredi, pise v fetchmailovi man dokumentaciji. Ni tezko.

> Prosim za link na kaksno pametno dokumentacijo v zvezi s tem problemom,
> saj taki v stilu man sendmail in http://www.sendmail.org sicer vsebujejo
> orgomno informacij, vendar iskati sivanko v kopici sena po mojem nima
> smisla.

Ima smisel. Najdes vec resitev in izberes najboljso. Moja to sigurno ni.

					Jure

PS
Se par hintsov: na sendmai.org strezniku je zelo prijazna dokumentacija,
kako se sendmail skonfigurira tako, kot bi ga ti rad, pa da vse dela, kot
bi ti rad. Res je je veliko, ampak opisuje vse.

Tudi drugje po netu se najde dokumentacija, najde pa se tudi qmail, smail,
exim, postfix. Poisci jih, in ce ti ustrezajo, se jih nauci postavit. Ne
bo ti zal tistih nekaj neprespanih noci.

Dodatne informacije o seznamu Starilist