[ LUGOS ] UPS

Ales Bardorfer alesb na flux.fe.uni-lj.si
Tor Avg 3 19:09:29 CEST 1999

Zivjo!

Boštjan Muller [NEONATUS] wrote:

> Mene v bistvu zanima ali so ups-i, ki bi ti sami izklučili mašino ko
> zmanjka el od zunaj ? In koliko bi to stalo, ker drugače od ups-a v bistvu
> nimam koristi, če tega ne zna, ni treba, da mi skuha kavo, rad bi (le) da mi
> ugasne pc.

V tem primeru lahko kupis najbolj enostaven in poceni UPS brez
kakrsnekoli komunikacije (back-UPS). Nabavi en 10 k upor in en 220V rele
(tokovna obremenitev ni pomembna, ker sluzi ta rele samo za
signalizacijo), ki ima ob napajanju tuljavice razklenjen kontakt in
tuljavico releja priklopi na napajanje (vhod) UPS-a (tam kjer stroma
zmanjka).

S tem kablom:

prevezano    +--o--------------------------------o  DSR
na strani    |
UPS          +--o-------+------------------------o  DTR
konektorja              |
                      +---+
                      |   | upor
                      |   | cca. 10 k Ohm
                      |   |
                      +---+                           Na serijski port.

faza      +-----o-------+------------------------o  DCD
     \    |
tulj./      o
     \  \    kontakt releja
     /   \
nicla     |
          +-----o--------------------------------o  GND

in genpower paketom (mislim, da je tudi na http://www.freshmeat.net)
bos lahko detektiral izpad elektrike in iztaknitev kabla iz linux kiste
ali pa iz konektorja na UPS strani. genpower je zelo konfigurabilen,
tmelji pa na standardnem postopku shutdowna. Ko pride do kake
nepravilnosti (izpad stroma, kabla), genpowerd daemon poslje procesu
init signal -SIGPWR, ta pa zaradi ustreznega zapisa v /etc/inittab
izvede eno skripto, le-to pa skonfiguriras po svojih zeljah...

S takim res zelo preprostim pristopom ne mores zaznati LOW BATERY, kar
pa ni tako relevantno, saj ti skoraj prazna baterija ob izpadu elektrike
bolj malo pomaga. Le shutdowne je v tem primeru bolje malo hitrejse
narediti (najbolje takojsnje ali cez recimo 1 minuto).
Tezava je morda le ta, da moras rele in konektorje spravit v eno loceno
skatlo, ce noces odpirati UPS-a (garancija).

Tudi ce nisi stromarska dusa, tole ne bi smelo predstavljati prehudih
tezav, in bi bilo precej poceni.

Veliko uspeha in lp,
Ales

Dodatne informacije o seznamu Starilist