[ LUGOS ] ZipSlack ?!

Gasper Fele - Zorz polz na WriteMe.com
Pet Apr 30 01:14:50 CEST 1999

On Fri, 30 Apr 1999 00:04:22 Blaz Podrzaj wrote:
> Yo!

> Takole bom rekel. RedHat (vsaj 5.2) je ze po definiciji zadeva za mocnejse
> mashine (vsaj pentium).
Ummm .. yep!
>.Potem je tukaj
> miljonosemstotriinpetdeset paketov (vseeno malo bolje od Debianovih
> trimiljonedvestosedeminsestdesetih) in porabis nevem kok casa da se sploh
> prebijes skoz use.
Vec ko je paketov, manj jih je treba rocno compilati. Torej je vec
paketov bolje.
Za RH ne vem, za Debian pa lahko povem, da so paketi lepo urejeni po
sekcijah. Priti skoznje torej ne bi smel biti prehud problem.
Seveda imas na zacetku instalacije moznost izbrati, za kaj naj bi
masino uporabljal in nato po instalaciji dodati / deinstalirati
potrebne/nepotrebne pakete.

> Nato dolocis katire sete sploh NE BOS instaliral
ARGH!!!!!!!! TOZILNISKO ZANIKANJE! ZAVLECI SE V ZATOHLO DUPLINO IN
POJEJ TRI KILOGRAME ZELENEGA KROMPIRJA! ( Ce ze pisem, naj imam s tem vsaj
kancek veselja >:) ).
>in
> se cas za instalacijo ze razpolovi. Nastavitve lahko potem se naknadno
> rocno popravljas (med RedHat instalacijo meni ni ratal niti ene zadeve na
> roke naredit)
Ideja RH in delno tudi Debiana je to, da ti ni TREBA reci poceti na
roke. V koncni fazi naj bi ti oba sistema to sicer dovoljevala (Debian
vem da lahko korcno konfiguriram, za RH ne vem), vendar naj bi rocne
konfiguracije ne zahtevala.

Jaz sem svoje Linuxastvo zacel na Slackware. Stvar je bila zabavna,
vendar sem vsaj 1x pogresal moznost instalacije .rpm paketov
( neko rec sem nasel samo v tej obliki). Ker programov za razpakiranje
rpm-jev takrat nisem nasel, sem se odlocil, da rpm instaliram z
redhat CDja. Instalacija mi je, ne da bi me karkoli vprasala,
poradirala celoten /etc in hotela narediti se marsikaj grdega,
zato sem jo ustavil in se odlocil, da z RH ne bom imel vec opravka.

Kasneje sem ob pregledovanju diska opazil, da imam nekam malo prostega.
Razlog je bil ta, da sem po mnogih upgrade-ih programov, ki sem jih
sam skompilal, disk zapolnil s podvojenimi kopijami programov in
knjiznic. Slack na zalost nima dobrega sistema za nadzor tega, katere
file imas instalirane, poleg tega pa je zanj dostopnih tako malo paketov,
de ja (vsaj bil je) njihov glavni vir sunsite, kjer pa se (nekateri)
avtorji ne drzijo nobenih pravil glede tega, kam nj se programi
instalirajo.

Zaradi slabih izkusenj z RH sem presedlal na Debian in ni mi zal.
S compilanjem novih programov se ne ukvarjam vec. Prav tako mi ni treba
vec iskati knjiznic, ki jih posamezen program potrebuje. Konfiguracija
menujev v window managerjih je v primerjavi s Slackom MOCNO poenostavljena
in nasploh sedaj zaprravim manj casa za administrcijo svoje domace masine,
ceprav imam se vedno nadzor nad njo. Poleg tega lahko prek alien programa
instaliram .rpm in ostale programe, ki jih sicer ni v distribuciji.

Najvisjih pohval pa je vreden apt, ki mi omogoca, da namesto, da bi
iskal pakete po netu, preverjal, katera verzija paketa je najnovejsa in
katero moram reinstalirati, vsakic, ko pridem na net, preprosto pozenem
"apt-get update; apt-get upgrade" in mi zadeva sama osvezi sistem.

Ker sem nekoc uporabljal Slack, se mi zdi, da lahko upraviceno trdim tole:
Vsak newbie, ki bi se rad dobro naucil uporabe Linuxa, naj vsaj nekaj
mesecev uporablja Slackware. Ko mu sistem ne bo vec delal preglavic, naj
presedla na Debian in hvalezen bo, ker mu ne bo vec treba toliko delati,
ceprav bo kontrolo obdrzal.

RH priporocam tistim, ki jih ne moti prevec, ce ne vedo, kaj se v masini
dogaja.

> Za mashino s procesorjem 386 pa vsekakor priporocam Slackware.

Se strinjam - na 386 je najbolje celo rec sestaviti in nadzirati na roke,
ker je masina sibka, disk pa majhen.

Dodatne informacije o seznamu Starilist