[ LUGOS ] router

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Ned Sep 13 11:18:56 CEST 1998

Jernej Horvat wrote:

> 12 Sep 98, @ 10:57 - Darko Bulat <lugos-list na lugos.si>

> Kje ? Koliko ? URL ?

Kar se tice routerjev, je moje mnenje takole:

Ce rabite osnovno konektivnost na Ineternet ali po najeti liniji in ce ta
povezava ni nic posebnega (RIP in PPP) in ce *res* nimate skoraj nic denarja,
imate pa odsluzenega PCja, potem ce hitrosti ne presegajo hitrosti serijskega
porta (115 kbit/s), potem je PC dobra ideja.

Ce rabite to isto, s kaksno posebnostjo, recimo OSPF ali HDLC, potem ne
morete zgresiti ce kupite kaksen Cisco 16XX ali 25XX. Imeti PCja, ter
kupovati sinhrono serijsko kartico za recimo 80kSIT se NE IZPLACA.

Ce rabite povezavo recimo preko frame-relaya, ne preko fizicnega serijskega
porta, bi se jaz odlocil za router, ne vem kako Linux obvlada to situacijo.

Ce rabite token-ring povezanost, je skoraj bolje, da se odlocite za PCja.
Token ring je pri Ciscojih nekako draga zadeva. Ce ga kupujete kot modul v
recimo 3640 router, pa sploh. Zna stati toliko kot en 25xx router ali PC.

Ce rabite vec kot dva ethernet porta, potem je skoraj bolje, da se odlocite
za PCja, Cisco routerji z vec kot 2 ethernet portoma so drazji kot PCji.
Ampak PC ne sme biti odsluzen.

Enako velja, ce rabite router z 100 mega portom. PC je v takih primerih
cenejsi. Nov PC, ne 486tka.

Ce rabite kaj posebnega, recimo povezavo z IBM hostom po SDLCju ali load
balancing na vec IPjev ali load sharing po vec enakih ali neenakih linijah
ali data link switching z token ring paketi, potem je Cisco NUMERO UNO.
Tekmovalca stevilka dva ni.

Ce rabite ISDN povezavo, potem ce to rabite za majhen denar, je lahko
PC kartica. Ce rabite za majhno mrezico, je to lahko kaksen Ascendov
Pipeline. Ce pa recimo imate backup linije preko ISDN z load sharingom (ISDN
gre gor, ce glavna linija izpade ali ce je obremenitev glavne linije recimo
vec kot 80%), potem je Cisco prava stvar.

Povedano temelji na tem, da zelo dobro poznam Cisco routerje (zelo malo pa
kaksne druge tekmece Cisco routerjev), Linux in PCje, nekaj malega Ascende,
sinhrone kartice za PCja sem srecal 2x in izkusnje so srednje slabe.
ISDN poznam predvsem na Cisco routerjih in access serverjih.

Opozarjam na zanimiv fenomen. Ko nekomu predlagas, da kupi recimo cisco 1600
ali (zdaj ga vec ne prodajajo, se mi zdi) 1005, se jim recimo 150 jurjev zdi
zelo dosti za tako malo skatlo. PC se jim zdi dosti boljsi nakup. Ampak cena
PCja je obicajno okrog 200 jurjev, potem se pride kaksna sinhrona kartica ali
ISDN kartica, kar stane vsaj 18 jurjev za bagatelno ISDN kartico ali preko
zdravih 200 jurjev za kaksno Eiconovo posast. Malo ljudi pozna Linux in bi
radi dali gor verjetno Windows NT (saj so kupili licenco, ha?)... Glavni
argument za PCja je, da ga bodo lahko porabiti se za kaj drugega. Ampak
tehnologija PCjev je taka, da ze ko ga spakiras iz skatle, je malo zastarel.
Po treh letih ga lahko porabis samo za obtezilnik za papir... Tako da...

Poanta povedanega je, da je v dolocenih primerih Linux router zelo zanimiva
alternativa (kvalitetno enako dobra, cenovno prav tako). Ni pa Linux za vse
primere.

Kaksen komentar?

=b

Boris Benko, dipl.ing.                | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676