[ LUGOS ] problem z X-i

Ales Casar casar na uni-mb.si
Tor Okt 20 19:14:41 CEST 1998

On Sat, 17 Oct 1998, Alen Salamun wrote:

> Poanta: Po moznosti menjaj kartico. Jaz sem jo za Ati Xpert na Work, ki
> dela super.

Pa no, kakor se vzame. Saj lepo dela, vendar ima en cuden in v dolocenih
okoliscinah zelo motec problem. Pri delu z grafiko imamo med drugim tri
parametre:
 - resolucija (velikost),
 - stevilo barv (globina barv),
 - frekvenca osvezevanja.
In ATIjeve kartice nekako ne prenesejo vseh treh parametrov na razmeroma
visokih vrednostih. In to kljub temu, da imajo RAMa vec kot dovolj, RAMDAC
bi pa tudi zmogel se precej visje frekvence, kot so tiste, kjer vse skupaj
ze odpove.

Ce ste zadovoljni z resolucijo tam nekje do 1200x900, 16-bitnimi barvami
ali 70 Hz osvezevanja (dovolj je ze eno od tega), potem bo slo s to
kartico. Kaj vec pa nekako ne iztisne iz sebe. V praksi to recimo pomeni,
da bo vse skupaj delalo v redu na 17" monitorjih in slabsih, na vecjih
monitorjih (19", 20",...) pa boste z ATIjevimi karticami razocarani.

Jaz sem do sedaj se najbolj zadovoljen z Matrox Millenium II, ki brez
problema sproducira sliko resolucije 1480x1110 pri 32-bitnih barvah in
osvezevanju 92 Hz. Slo bi tudi se dlje... In to izgleda ter tudi deluje
bolje kot tisto, kar spravijo skupaj ATIjeve kartice. Zal teh kartic vec
ni mogoce dobiti pa tudi cena (ko se jo je se dalo dobiti) je bila precej
visja od ATIjevih.

Naslednica te kartice je Matrox Millenium G200, ki bi vsaj na papirju naj
bila zmogljivejsa in to celo za nizjo ceno. Kar se tice zmogljivosti in
kvalitete prikazane slike to drzi. Je pa vsaj razlicica s SDRAMom
pocasnejsa od starega Milleniuma II. Moram to preizkusiti se z SGRAMom.

Ce si kdo misli nabaviti taksno kartico naj se izogiba verzijam s SDRAMom
in OEM/Bulk verzijam. To okrog OEM nekak nikomur ni povsem jasno, ampak na
Usenetu se o tem kar nekaj pise in tudi moje izkusnje to potrjujejo. Ce
kdo ve, kje v Sloveniji se da dobiti retail (NI OEM/Bulk) verzija Matroxa
Millenium G200, bi bil hvalezen za informacijo.

Ales

--
Ales Casar                  | InterNet: Casar na uni-mb.si, A.Casar na ieee.org,
Faculty of EE & CS          |           A.Casar na s-gms.ms.edus.si

Dodatne informacije o seznamu Starilist