[ LUGOS ] tty1

Andrej Presern andrejp na luz.fe.uni-lj.si
Sob Maj 9 13:53:00 CEST 1998

Boris Benko wrote:

> Da se jo. Obicajno ni problem, da init ne bi spawnal novega mingettyja (ali
> karkolize visi na konzoli), ampak bodisi shell visi in se noce koncati ali
> pa sploh nisi bil
> prijavljen pa je mingetty (ali kaksen koli getty ze imas) iz nekega razloga
> crknil.
>
> Rekel bi, da poskusi pokilati (-9) shell (preko networka) ali getty. Poglej
> v kaksnem stanju je proces.
> Da nimas slucajno kaksen drug problem, pa je getty ali shell zaradi tega
> zmrznil. Jaz sem imel nekoc
> [...]

Ce je proces v stanju D, to pomeni uninterruptible sleep, kar pomeni da
proces trenutno pocne stvari, ki se morajo izvrsiti atomicno. Ce je v
tvojem primeru proces 'zaspal' med tem ko je brskal po disku, je mozno,
da je cakal, da gonilnik za disk pove svoje (da je na disku nasel
napak(o|e)), kar pa obicajno traja nekaj casa, se posebej ce je napak
veliko. V tem primeru je najbolje signalizirati proces, nato pa
pocakati, da podsistem, ki ga je proces poklical in ki je zamrznil
proces, pove svoje in prepusti kontrolo nazaj procesu (skupaj z napako
obicajno). Znano je pa tudi, da tezave z diskom lahko kaj hitro ubijejo
cel sistem, tako da je vcasih potrebno masino pac resetirati, kar si
ocitno imel tudi ti priloznost izkusiti na svoji kozi - dobro je le
pocakati nekaj casa predno to storimo:)

Tomaz:
Init q samo sprozi ponovno nalozitev datoteke /etc/inittab in zagon
manjkajocih daemonov. Ce program ze tece, ga init ne bo se enkrat
pognal. Ce imas tezave s tem, da tipkas, pa se nic ne vidi (se pravi,
tipkovnica deluje, kar pomeni da lahko vklopis in izklopis recimo
num-lock, scroll-lock in caps-lock, da lahko preklopis virtualni
terminal ipd (kar ocitno lahko, ce si lahko startal init q)), poskusi
samo resetirati konzolo (tset; vcasih obstaja komanda reset, ki je
simbolska povezava na tset, poskusis pa lahko tudi z restoretextmode in
restorefont), ce pa tipkovnica dejansko ne deluje, pa se poskusi
prijaviti na sistem preko omrezja in ubij proces, ki dela zdraho, kot je
predlagal Boris.

Ce je tezava taksna, da je troublemaker ze ubit, vendar init noce
naloziti gettyja na prosti konzoli, je mozno, da je init probaval,
vendar je proces vedno znova umrl zaradi napake. V primeru, da je
potrebno nek proces v kratkem obdobju veckrat startati, se init upre in
za nekaj casa (obicajno 5 minut) ne poskusa startati taksnega programa.

Mozno je pa tudi, kot je Andrej Komelj povedal, da je nekdo na konzoli
pritisnil scroll-lock ali ctrl-s (XOFF) in tako ustavil izpis:) V tem
primeru poskusi pritisniti se enkrat scroll-lock oz. ctrl-q (XON) (hm,
ceprav bi se morala zapora avtomaticno sprostiti ob pritisku na
katerokoli tipko).

Andrej

--
Andrej Presern, andrejp na luz.fe.uni-lj.si

Dodatne informacije o seznamu Starilist