[ LUGOS ] Windows & Linux Blues...

Marko Samastur Marko.Samastur na fmf.uni-lj.si
Ned Maj 24 19:55:39 CEST 1998

Zdravo,

Moram se jaz par stvari pristavit :)

>Dejstvo je da WindowsNT se zaostajajo za Unix sistemi ... Celo za linuxom,
>ki je roko na srce, zaostaja za IRIX web force sistemi da o varnosti v
kakem
>HP-UX sistemu ne govorim. Ampak dejstvo je, da se nenehoma izboljsujejo.

Pardon. HP-UX ni nic posebnega napram drugim Unixom.

[...]
>winnt iz denva v dan stabilnejsi. Sem administrator na dveh ntserverjih ...
>Eden laufa na proju eden na pentiumu ... tisti na proju se sesuva enkrat na
>dan ... Problem ? rami ... oziroma hardverska zasnova ... Medtem ko pa on
na

Ce smo ze pri anekdoticnem dokazovanju...v sluzbi mi zivce para NT na
pentium pro baziranem
racunalniku. Uporabljam ga predvsem za e-mail in vcasih malo Oracle tece
(pac za testiranje nasega izdelka). Problem? Po kaksnem dnevu ali dvema
naraste poraba na 130-150 megazlogov, kar je ponavadi dovolj, da se vidno
upocasni in je zadevo potrebno butnit. A to kaj dokazuje? Ne ravno dosti, je
pa cisto zadovoljiv kontraprimer prejsnjemu nedokazu :)

>pentiumu dela brez problema ... Linux zahteva hardversko dokaj stabilno
>masino, NT se bolj. Ampak, ce je masina vredu, in  ce je Administrator
>kolikor sposoben, bo Nt server priblizno toliko varen kot kak Linux... Saj

He, samo vprasanje casa je bilo, kdaj se bo to pojavilo :) Sicer ni res,
ampak nic za to. Zakaj se prej ali slej v debati vedno pojavi sklicevanje na
lastno kompetenco (oz. tujo nekomptenco). Sposobnost administratorja je
popolnoma nepomembna, ko se ocenjuje varnost OS (mirno se lahko predpostavi,
da bodo enake sorte zivalce pred katodno cevjo sedele).

>navsezadnje podpirajo C2. Ni samo to da dela NT microsoft. Caldera je tud

Pa ne, ce si slucajno disketnik pustil priklopljen na masino. No, pa se
kaksno drugo "bizarno" stvar je potrebno prej narediti, da si NT mukoma
prisluzi C2 (btw, a se sanje komu, ce malloc na NT-jih inicializira
vrednosti na 0 ali ne?).

>precej komercialna. tudi sam uporabljam Linux...  Sam ne vem, zaka so
ljudje
>pol nredili Xwindowse, ce je pa vse tko ... in ne vem zaka se folk
uporablja
>windowse, ce je pa shell tko privlacen.... in zaka se zmeri vec programira

Ker ni privlacen za vse.
<FLAME>
Stvari, ki delajo Linux tako privlacen in bi pricakoval, da jih vsak fan
pozna so:
-zastonj (source seveda)
- moznost izbire!!!!
A je dovolj ocitno, kaj hocem povedat? :)
</FLAME>

>IDE ... Tud za linux se dobi en tak RAD tool ... Dejstvo je, da shell ni
>primeren za mnozico... Glede tajnic... Nekdo je reku, da lohka tajnici das

DOS. Deset let so ljudje (mnozicno) cisto spodobno (hja no) shajali z njim
in kolikor se spomnim, sovrastvo, ki s(m)o ga cutili do njega, ni imelo
nobene (ali skoraj nobene) zveze s samimi ukaznimi vrsticami, temvec z
najrazlicnejsimi butastimi omejitvami,...
Aja, pa preden bo kdo kaksno neumnost zinil, PC-ji (in Microsoft) so danes
tam kjer so, predvsem zato, ker so se prijeli v poslovnem svetu (kar recimo
ni uspelo, kljub tehnicni superiornosti Amigam, Atarijem,...), se pravi da
za razliko od Linuxa to ni bila mnozicna evforija programerjev.

>tud kak drug office, pa bo znala delat... Heh, jst sem nasi komi dopovedu
>kok naj mi masino resetira, ker ji pac njena skoz dela in tega ponavadi ne

Kot je rekel David, pustite ze no tajnice (in ce smo ze pri tem, tudi vse
anekdoticne "dokaze"). Mimogrede, zakaj tocno si ji moral dopovedati, kako
naj resetira tvojo masino? A je sam ne mores?

>pocne... Oba sistema toliko poznam, da lahko realno ocenjujem.. Zmeri vec
>posluvnega folka uporabla Groupware... Za linux tega skor ni... Se
Netscape,

Kar seveda nima nobene zveze s samim operacijskim sistemom. In ta groupware
je se vedno bolj fama kot ne (da, obstaja, da, nekateri ga uporabljajo, da,
nekateri ga celo znajo smiselno uporabljat, ampak sedaj jih je pa ze bolj
malo ostalo).

>ki je sicer zelo podpira unix, ne podpira linuxa, s svojimi Enteprise in
>Suitepost serverji. In na NT se seli zmeri vec programja. Za no harfver se

In ga kmalu bo, kar seveda spet ve vsakdo, ki je vsaj malo spremljal, kaj je
v zadnjih mesecih prislo iz Netscapa. Je pa res, TRENUTNO tega se ni.

>na linuxu dolgo caka na driverje... LINUX NI ZA HOME USERJE, NITI ZA

Na, pa je moja sestra srecna, da je prisla v visji razred :) Glede
gonilnikov (aka driverji), kakor za katere, v splosnem pa drzi (ceprav mene
se vedno bega, zakaj ljudje skocijo na cisto svez hardver, preden je vsaj
priblizno preizkusen, ampak to je druga zgodba in moj oseben pogled).

>TAJNICE. Vsaj dokler ne bo imel spodobnega graficnega vmesnika (ne recem da
>je fvwm slab) in ne bo hitrejse dobave gonilnikov in njihove lazje
dobave...

Ga ima in rece se mu KDE. Rekel bi da je se kar nekaj vmesnikov, ki so vsaj
spodobni. Sicer pa, kaj je zate spodoben vmesnik in kaj manjka nasim
obscenim?

>In dokler ne bo instalacija SI fontov lazja .... To so osnovni pogoji, ki
so

Za to se midva lahko zahvaliva kar nama samima in nama podobnim slovenskim
uporabnikom, ki smo doslej za to stvar en drek naredili.

>potrebni za home userja... Ta hoce igrati in skratka zapravljati cas... Se
>WinNT niso za nase home userje....  Kaj sele Linux... Na strezniski strani

Ce smo ze pri tem, domacim uporabnikom (aka home userji) bi vecinoma se
najbolj ustrezala kombinacija spodobnega pisalnega stroja in dobre igralne
konzole. Oz, v tvojem jeziku, primerne bi bile nekdanje amige, ker je lahko
vsak cepec potisnil noter disketo in pocakal, da se program sam nalozi, ne
da bi slatal oz. moral gledati sam OS. Pa se fino se je dalo igrati, ce si
ze ravno to hotel poceti (s priblizno enako kolicino muke).

>so stvari bolj na strani linuxa, ampak se kazejo dolocene pomankljivosti...

Nedvomno ima Linux pomankljivosti (sorazmerno slab SMP, asynch I/O,...),
toda ker gre tu za ocitno primerjavo med NTji in naso religijo, sklepam, da
si mislil pomankljivosti napram NT-jem. Razen boljsega multithreadinga
(nisem cisto preprican, ampak recimo) bi ti nasel se kaj? Recimo, se eni dve
stvari, tako da bomo lahko uporabili mnozino :)

>Trenutno je se WinNt se v zaostanku.... Samo ne mi govorit, da jih je treba
>4x na teden instalirat... To pocnejo bedaki...

Kar seveda nobeden ni rekel, samo to, da jih mora 4 butnit. Pod kar se jaz
na moji izkusnji sicer lahko mirno podpisem. Sicer se ti lahko podpisem tudi
pod bedaka, toda dvomim, da bi se moji sodelavci. Ja ne morem si pomagati,
moram tudi jaz nazaj k anekdotam :) Ce meni clovek, ki pise crash recovery
za produkt kot je OmniBack rece, da NT sucks, potem mu jaz pac verjamem (kaj
pa naj jaz recem cloveku, ki rije po drobovju NT-jev ze kaksni dve leti).

Lp,

    Marko

|    Imagine an idiot. Now imagine a member of parliament. Wait, I'm
starting to repeat myself.

Dodatne informacije o seznamu Starilist