[ LUGOS ] FrontPage Extensions...

Boris Benko Boris.Benko na telekom.si
Pon Jan 12 08:07:39 CET 1998

> Ce bi vsi tako ravnali, bi zdaj cel svet uporabljal linux in ne Microslut
> software... Period.

Ni cisto tako. Problem cisto navadnih uporabnikov je, da preberejo v reviji
(ki je cista reklama),ali pa jim je za nekaj povedal kolega (ki se ravno tako
nic ne razume v stvar) in potem stranka
stopi v trgovino in zahteva to, kar je slisal.

Ce se ravno takoj spravijo kupovat...

Neredko jim nekdo skopira kaksen program in pac uporabljajo tega. Scasoma pa
pride tako, da
rabijo legalno kopijo in potem kupijo isto to, kar so ze rabili (ne glede na
to, kako dobro je). Billy
ve, kako se tem recem streze.

Pa ne bomo javkali zdaj o tem, kaksne trike vlece Billy iz vrece. Lahko pa se
naprej pogovarjamo o tem,
kaj se da napraviti, da bodo ljudje sprejeli Linux med sebe. Jaz sem z Linuxom
od 0.99plXX dalje.
Na zacetku je bil kriminal in eno samo popravljanje datotek. Driver si v
kernel dodal tako, da si na
20 mestih na roko popravil kodo. Ponavadi se je prevedlo... Zdaj tole kar
vidim, je ze super. Da z rpmjem
dodajas programe, je odlicno... Se se zatika, vcasih moras kaj zbildati iz
sourca, kar je pa se vedno za
eno svetlobno hitrost bolje, kot ce raztaras kodo in grepas po C fajlih.
Skrivnost uspeha je v bistvu, da navadnim
uporabnikom, ki pojma nimajo, omogocis, da si postavijo PPP server, web
server... Kaj pa njega briga, kaj
je v kateri datoteki... V bistvu je se zdaj tako, da moras popravljati
datoteke (/etc/blahblah.conf). Nikoli nisem
sprobal Debiana ali Caldero, edino RH (in prej slack).

Drugo, kar Linuxu manjka, so killer aplikacije... V bistvu so tri, od tega eno
ze ima. Browser ze ima, rabi se
urejevalnik in preglednico... Aplixware je ravno to, ceprav moram reci, da ga
nikoli nisem sprobal (nimam casa).

Seveda Billy (spet pridemo krog naokrog k njemu) ne bo mirno gledal Linux...
Marsikdo drug bi (recimo IBM), M$
pa ve, kaj lahko Linux predstavlja. Cisti freeware nikoli, lahko pa
predstavlja nevarnost recimo Caldera, ki je cista
komerciala. Zato pride potem na dan s takimi, kot je I2O, kar bi v bistvu
pomenilo, da Billy & Co. drzijo roko nad
dokumentacijo hardwera (IO procesorjev) in tudi ce ti dajo specifikacijo, ne
smes dati dalje sourca. To bi bil potem
pa konec za Linux.

Any comments?

=b

Boris Benko, dipl.ing.                | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: +386 69 31 676