[ LUGOS ] Cenik za postavitev linuxa... Offtopic?

Andrej Kositer cwetto na slon.net
Sob Feb 28 23:10:00 CET 1998

On Fri, 27 Feb 1998, Andrej Presern wrote:

> [...]
> mrezo (= ne marajo placevati nekomu zunaj, da bo skrbel za primerno
> delovanje mreze), saj nekako zaupajo v svoje (vecinoma neobstojece ali
> popolnoma neustrezno) znanje, ali pa mislijo, da bo mreza pac delovala
> sama od sebe, ko pa se pojavi tezava (ker kateri od uporabnikov brska
> tam, kjer nima kaj brskati, recimo po kaksnih omreznih nastavitvah, ali
> ker kateri od uporabnikov instalira kaksno novo igrico, ki podpira tudi
> mrezo, vendar je treba 'samo to se nastaviti' ipd), se jim zdi predrago,
> da bi placali servisiranje, ali pa celo recejo, da je to vse skupaj en

V osnovi gre vedno za isto stvar uporabnik=podjetje zeli delujoco resitev,
ki resuje njihove zahteve za cim bolj primerno ceno.
Zeli pac zadovoljiti svoj cilj = delujoc sistem v nekem casovnem obdobju
za cim nizjo (ustrezno) ceno. Ce se da to doseci z vkljucenim vzdrzevanjem
v osnovni ceni, najboljse. Ce se da porabit inhouse znaje, tudi dobro ce
je potrebno placati obcasno kaksno servisno uro malo slabse, ce pa je
potrebnno skleniti stalno pogodbo najslabse.
Dejanske (ne papirne) garancije za delovanje sistema so obicajno premo
sorazmerne s stroski.
Povedano drugace (za mreze), podjetje z starim novellom, BNC in svoh HW,
brez katerega lahko ob izpadu NE dela >100 ljudi je mnogo bolj dojemljivo
za vzdrzevalne pogodbe kot majhna firma z <10 peer Win LAN.

Sistemsko vzdrzevanje obicajno vkljucuje vsa opravila med znajem lokalnih
sisadmin in 24X7 delovanjem mreze.

> [...]
> referencah). Dobro namrec vedo, da bo mrezo, katere postavitev bodo
> narocili pri kaksni veliki firmi in ki bo tekla na NTjih, prisla
> postavit mala vojska ljudi in za katero bo tudi mala vojska ljudi
> skrbela in jim ni jasno, kako lahko za eno mrezo, v kateri je nekaj
> serverjev in morje client masin skrbi en sam clovek, pa se ta se pojavi
> tam le vsake toliko casa, da preveri, ali je vse v redu in ga potem spet
> ni videti 2 tedna (ceprav je na voljo preko telefona). To se enostavno
> ne sklada z njihovimi PREDSTAVAMI, kako naj bi postavljanje in

V skaldu z njihovimi predstavami je dobro delovanje sistema pa ce gre za
enega cloveka ali veliko firmo z majhno vojsko ljudi, razlika je le
vprepricljivosti ponudbe.
One man studenski bandi (ne v slabsalnem smislu) so pac mnogo manj
prepricljivi.

> O kaksnih pogojih govoris tukaj, ko omenjas te vsote? Je to mesecno
> placilo? Kaj je vkljuceno v to ceno?

Glej zgoraj, vse je odvisno od zahtev, preteklih slabih izkusnej in
vrednosti posla, ki ga sistem posredno obraca.

> V glavnem stejejo reference, vsaj moje izkusnje so taksne, odnos in
> pristop stranke do mene je pa tudi odvisen od njih:) Brez referenc je
> tezko karkoli kjerkoli postaviti, ker ti ljudje enostavno ne verjamejo
> in ne zaupajo.

Pa se nekaj, kar je tudi v sledecih mailih: sistemska administracija in
vzdrzevanje je vecinoma resevanje problemov in zahtev strank, kar je dokaj
duhamorno opravilo in zelo malo tehnicni izziv in hekanje, kot ga razumejo
mnogi freelancerji.

Mnogo trdega dela na problemih, ki so na zalost dalec od prilagajanja
kernela, brskanja po sendamil cfg, fancy features, ki so sicer fajn ampak
mnogokrat za laika neuporabe.

Zakaj so velike slo firme postale velike? Prav gotovo ne zato, ker
prodajajo skart robo, ki slabo deluje in nimajo prakticnih znanj o
modernih sistemih, ker so se ucili po starih ucnih nacrtih na faksu.

lp

Andrej KOSITER

Omrezje SloN

AGENDA d.o.o. Maribor				email: 	andrej.kositer na slon.net
tel.:+386 62 22 63 64				web:	http://www.slon.net
2000 Maribor
Slovenija