[ LUGOS ] Kloniranje diska

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Pet Feb 13 17:37:36 CET 1998

Howdy!

> Torej vzames enega PC-ja z mrezno kartico, mu das drugi disk not in
> ponovis tisto od prej. Ce pa to ne gre, pa skopiraj vsebino diskov (tar
> -nekaj kar ohrani permissione) nekam, daj drugi disk not in instaliraj
> linux brez vsega in odpakiraj tisti tar. V tisti tar moras dati vse
> razen /proc, /dev, /boot ).

Po mojih izkusnjah lahko das v tar tudi vsebino /dev/ in /boot/, le /proc
izpusti.

Permissione ohranis tako, da taru podas se opcijo '-p'.

Za postavljanje vsebine na novi disk bos rabil se bootable disketo z
Linuxom in ravno tako za DOS (FAT file systeme je navadno dobro delati pod
DOSom).

Plan dela je priblizno takle:

1. vsebino diskov zataras in das na drug racunalnik (preko mreze).
2. Zamenjas diska v notebooku
3. Bootas DOS, naredis particijo za DOS, jo sformatiras (s switchem /s)
4. Bootas Linux, naredis particije, filesysteme, nato pa odtaras (preko
   mreze kajpak) Linuxov filesystem. Rocno naredis direktorij /proc (ce pa
   si slucajno v tar dal tudi vsebino /proc-a, pa vse datoteke pobrises).
5. Popravis (ce je potrebno) vsebino /etc/fstab in /etc/lilo.conf
6. pozenes lilo (lilo -r /mounted/bootfs)

Sedaj bi ti moralo vse ze delovati (Linux v polnem sijaju, DOS samo do
prompta).

Zgornji plan dela je v praksi preizkusen. Backup nekaterih masin delam
namrec preko mreze. Na eni masini (dual boot Windows/Linux) se je sesul
disk in sem vso stvar tako obudil k zivljenju.

Se nekaj hintov:
- ni nujno, da taras vsak FS posebej, lahko vse skupaj das v isti tar.
  Ob odtaravanju moras paziti, da so FS-ji na novem disku mountani
  na istih tockah kot na starem

- Ko delas tar vsebine Win particije, jo mountaj z opcijo 'uni_xlate'.
  Tako bis lahko uspesno naredil 'restore'. Win namrec dajejo v imena tudi
  razne sumnike in podobno solato, ki je Linux ne mara. Ce nimas zgornje
  opcije, jih zmenja z '?', kar onemogoci restore take datoteke.
  Seveda moras Win particijo mountati s to opcijo tudi ko jo restavriras.

Peace!
  Mkx

Dodatne informacije o seznamu Starilist