[ LUGOS ] scape

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Čet Dec 24 19:20:58 CET 1998

Andrej Presern wrote:

> To je cisto zapravljanje sistemskih virov. Kaksen je to napredek, da
> moram imeti danes 10x (100x) mocnejso masino, da lahko poganjam softver,
> ki je funkcionalno enak tistemu, ki sem ga pred skoraj desetletjem
> uporabljal na Amigi.. (da ne govorim o tem, da je bil softver na Amigi
> bistveno STABILNEJSI od vecine danasnjih komercialnih paketov, ceprav
> AmigaOS ne uporablja MMU).

To, da en word procesor rabi danes 10x mocnejse vire za isto stvar, kot pred
morda 10 leti je res in res je tudi, da je to potratna poraba virov, da se doseze

ista stvar.

Vendar to mene osebno ne zanima in me ne briga. Jaz za stavljenje uporabljam
TeX, izkoriscam pa moc stroja, da obdela dolocene probleme, ki so bili 5 let
nazaj neresljivi. Ali povedano drugace, pred 5 leti je moj profesor moral
izposlovati
username na Convex stroju in samo posveceni so lahko delali na njem. Zdaj imam
prakticno isto moc, ce ne se vecjo, na mizi in vsec mi je tako. Linux je pa
krasen
operacijski sistem, na katerem se vse to da narediti.

Kakor sem nekomu v privat mailu napisal, moc racunalnikov se povecuje.
Zal pa se povecujejo tudi stroski, povezani z proizvodnjo strojne opreme.
Resitev, ki jo proizvajalci vidijo je mnozicnost hardvera, t.j. mocan racunalnik
na vsaki mizi. Jasno mi je, da 80%, morda se vec, racunalnikov ni izkoriscenih
kot bi lahko bilo. Vendar me tudi to ne zanima. Osebno se vesel, da ljudje
kupujejo
PCje. To potem pomeni, da se cena mojega stroja, za katerega vem, da ga bom
dobro izkoristil, NIZKA.

Ce bi vsi razmisljali tako, kot razmisljas ti, potem bi danes se vedno bili na
amigah,
ter imeli instalirano 1MB ali 4MB rama in bi se praskali po glavah, kako bi kaj
zbasali
v tisti ubogi mega. Tako jih bos imel pa pocasi 128MB, ce jih
ze nimas. Linux je dober operacijski sistem, ki te vire lahko brez problema
izkoristi.
Kaj je s tem narobe?

> Niti slucajno. Kar se mene tice, je Billy zavrl razvoj kreativnega
> racunalnistva za najmanj deset let.

Vprasanje, kaj je zate kreativno racunalnistvo. (prosim za pojasnilo)
Ce po pravici povem, od leta 1970 se ni zgodilo nic tako revolucionarnega,
da bi clovek lahko rekel, da je prislo do prelomnice. Od teh let, ko so izumili
glavni pomnilnik (core memory), winchester diske, CPU, predpomnilnik, itd...
Ne vem, res ne, da se je kaj tako blaznega spremenilo. Po pravici povedano,
tudi UNIX se ni kaj dosti spremenil.

To kar se danes dogaja, je bolj evolucija, kot revolucija. Vecje resolucije,
morda
2D in 3D modelling, zvok itd... Linux je tu krasno pozicioniran in ne vidim nic
slabega v tem. Ima dobre osnove, za razliko od WINDOWS NT ali se huje
Windows 95.

Ko bo pa nekdo izumil *uporaben* bio cip, komunikacijo z racunalnikom preko
mozganskih valov... Ja, to bo pa res kul in bo nekaj novega. Zaenkrat pa...
Nic novega se na sceni ne rola.

In kaj ostali mislite o "napredku racunalnistva"?

=b

Boris Benko, dipl.ing.                | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676