[ LUGOS ] linijska prenapetostna zascita

BlaY0 blayo na Lightning.vx.ml.org
Sob Apr 18 15:26:42 CEST 1998

Yo!

On Sat, 18 Apr 1998, Boris Benko wrote:

[.snajp.]

> Varovalka, ki se uporablja za varovanje PCMov je plasticna, sive barve,
> 1,5cm krat recimo 10cm.
> Na njej pise ZM 64 22 00 Kogoj in ima ozemljitev, IN in OUT kontakt. Ne rabi
[.snajp.]

Zdaj bom pa se jaz nekaj natvezil. Zivim na hribu na skali (zadeva je
velika okrog recimo 500 km^2) ki je ne vem kako nabita, v glavnem zelo
zelo privlaci strele, se pravi ce je v nasi okolici nevihta (Krim, Ig),
potem je 90% da bo vsaj enkrat "uzhgalo" v to naso skalo in do pred
kratkim ko smo imeli telefonske kable se po zraku mi ni pomagala niti
nevem kaksna "panzerfaust" varovalka, ker nam je kar uticnice pometalo iz
ometa in so iskre preskakovale iz uticnic tudi do 10 cm. Se pravi, ce
nisem izkljucil modema/telefona in kabla potegnil vsaj pol metra proc od
vticnice mi je zasmodilo modem pa ne samo modem, se kaj vec (enkrat mi je
od kompletnega racunalnika ostalo samo se ohisje, monitor ter en SIMM
RAM). Torej od tistega momenta dalje, ko se je to zgodilo (pred tem mi je
osmodilo ze ene 3 do 4 modeme pa me to se vedno ni streznilo), redno
izklapljam modem, zvijem kabel in ga spravim v omaro nekam v klet, dalec
proc od telefonskih uticnic in modemov :)

Hehe... in nauk iz tega sledi, da je vsaka prenapetostna zascita ki je
cenejsa od 50k SIT prakticno nezanesljiva, ker kaj ti pomaga ce ti
proizvajalec jamci 99% ucinkovitost, strela pa ti "skuri" cel racunalnik
prav v tem stotem procentu :)

PS: Imam pa en star Iskrin telefon (crn z veliko slusalko:), ki pa ga
nikoli ne izklapljam, in ko "vzhge" v to naso skalo prav lepo zacinglja :)
ampak se NE DA in dela se naprej :)

PS2: Hehe... Ne mi prevec zamerit :)

lp,

BlaYO