[ LUGOS ] en star disk

Darko darko na K2.net.NO.SPAM
Sre Apr 29 18:24:53 CEST 1998

Borut Mrak wrote:

> Živjo!
>
> Imam en manjši problemček. Tle sem našel en prastar disk, ki sliši na
> ime NEC D3142. Izdelan je bil avgusta 1989. Problem je, da ga nikakor ne
> morem prepričati, da bi z njega pobral podatke. Disk ima 2 konektorja, 1
> je tak kot konektor za 5.25" disketar ( 2x17 kontaktov), drugi pa jih
> ima 2x10. Se komu kaj svita?
>
> Poskušal sem ga priklopiti kot fd1, vendar je linux prijavil nekaj v
> stilu "this fd controller does not support this peculiar drive".

Boris Gasperin ti je odgovoril kaksen disk je to. Lahko pristavim le
tolk, da se je ta tip diska lahko "gnal" tudi do 65 MB z ustreznim
RLL (namesto MFM) krmilnikom. Zato je treba vedeti ali je disk bil
nazadnje formatiran kot 42 MB (MFM) ali 65 MB (RLL). Poleg tega je
treba vedeti z kaksnim faktorjem prepletanja (interleave) je bil
disk formatiran, ker so tedaj v uporabi bili tako faktorji 1 (brez
prepletanje, ki je zagotavljal najhitrejsi mozni prenos podatkov),
kot 2 (pogost faktor pri pocasnejsih racunalnikih), itd..
Vsak BIOS se vedno podpira rocno nastavljanje stevila glav na
disku, sektorjev na trak, itd.. Zato niti ta disk nebi smelo biti
problem zvezati v sistem. Res pa je, da si ne predstavljam zakaj..

LP
Darko

--

Dodatne informacije o seznamu Starilist