[ LUGOS ] Netscape 5.0

Primoz Peterlin peterlin na biofiz.mf.uni-lj.si
Sre Apr 22 10:05:11 CEST 1998

Dobro jutro,

On Wed, 22 Apr 1998, Boris Benko wrote:

> Meni se zdi, da so naredili bedarijo. Ali pa so morali narediti bedarijo, ne
> vem.
> Očitno se z Navigatorjem ni več dalo služiti (M$ je dal Explorer 4 free) in
> potem
> v bistvu ostanejo samo še razvojni stroški. Če so se hoteli znebiti še teh, so
> potem
> dali Navigator sorc kodo ven.

Najprej pohvale kolegu Benku, ki je imel dovolj jajc, da je v tejle
anti-Microsoftovski srenji zavzel nepopularno stališče. Vseeno pa se z
njim od prvega odstavka dalje ne morem strinjati. Poskusil bom pokazati,
zakaj mislim, da to ni le najboljša možna rešitev za Netscape (glede česar
se verjetno strinjamo), ampak tudi, zakaj je model odprte izvorne kode
splošno koristen.

> Kvaliteta nadalje razvite kode pa je hudo dvomljiva.Saj ne podcenjujem
> shareware, niti
> Linuxa in nič ne, ampak.. Lahko rečem, da je shareware koda na splošno razvita
> precej kavbojsko.

Preden sploh začnem: termin ,,shareware`` je po mojem tukaj uporabljen
popolnoma napačno. Verjetno si mislil na v izvorni kodi javno dostopno
programje?

Strinjam se, da je dosti tega napisano precej kavbojsko. Obstajajo pa tudi
kosi, ki so se v praksi več kot izkazali in vzdržijo vsako kritiko.  Vem,
da jih pozna tudi Boris, zato jih ne bom našteval. Dobra stran pri tem je,
da se za tiste, ki so napisano kavbojsko, se tudi *vidi*, da so napisani
kavbojsko. Po drugi strani močno sumim, da je tudi cel kup programov, za
katere nimam izvorne kode, napisanih, ne da bi avtorji posebej v globino
razmišljali o problemu, ki ga rešujejo, in ne da bi rešitev izvedli
posebno konsistentno in rigorozno. Za te žal ne vidim, kje so ga lomili,
in kje vse lahko od programa pričakujem, da bo tudi crknil, pa tega sam še
nisem odkril. Če pa bi bila izvorna koda dostopna, pa ne samo meni -- sam
nimam ne časa ne znanja, da bi se lotil takega projekta kot avtorskega
dela -- ampak nekaj milijonom ljudi, sem prepričan, da bi bilo med njimi
nekaj takih, ki bi po koščkih problem razumeli in ga skupaj tudi znali
rešiti.

Bistvena razlika je, da je ,,odprto programje`` (takšno z dostopno izvorno
kodo) samo po sebi recenzirano (peer-reviewed), ,,zaprto`` pa ne. Razlika
je torej približno takšna kot med znanostjo in čarovništvom. Kateremu bolj
zaupate?

> In kot je avtor v tem sestavku dodal, kakšen frajer lahko začne krasti številke
> kreditnih
> z modificirano verzijo programa... Skratka... Kot kaže, Navigator v poslu mogoče
> ne
> bo več igralec številka ena, pa bi po mojem mnenju moral biti. Bo morda še vedno
> igralec na shareware polju, ampak to ni to.

In kako me bo prisilil, da bom njegovo modificirano izvedenko namestil? Bo
tako neumen, da bo zraven priložil tudi izvorno kodo? Se ne bo od vseh
zilijonov hekerjev po svetu našel niti eden, ki bi opazil in razumel, kaj
koda počne, in zagnal halo? Ali bom jaz sam tako neumen, da jo bom program
namestil samo zato, ker avtor nekaj obljublja, in navzlic temu, da izvorna
koda ni dostopna?

Lep pozdrav, Primož

--
Primož Peterlin         email: primoz.peterlin na biofiz.mf.uni-lj.si
Inštitut za biofiziko MF, Lipičeva 2, SI-1000 Ljubljana, Slovenija

Dodatne informacije o seznamu Starilist