[ LUGOS ] Lista uporabnikov...

Andrej Kositer cwetto na slon.net
Pet Nov 14 11:35:31 CET 1997

Zdravo!

On Thu, 13 Nov 1997, David Klasinc wrote:

> Se je ze kaj pojavila lista vecjih uporbnikov linuxa pri nas? S tem
> mislim na firme, organizacije, drustva... Predvsem me zanimajo firme,
> kajti ko okrog govorim, kako ji linux cool pa fajn, pa vse hitr dela, pa
> postavis enkrat in pusti, in ni tako kot windowsi, ki jih moras skoz neki
> prckat, pa brcat da delajo, je takoj naslednje vprasanje, kdo pa to ze
> uporablja... Na zalost takrat nimam kaj dosti povedat.. :/

Verjetno so te reference boleca tocka vseh, ki uporabljajo Linux in se
trudijo okoli njegove popularizacije in vcasih poizkusijo zasluziti se
kaksen tolar s storitvami na Linuxu.

Dejstvo je, da je Linux tudi v slovenskih firmah mnogo bolj prisoten, kot
pa se zdi na prvi pogled. V mnogih, od majhnih (cenenost) do najvecjih
(zanesljivost, prilagodljivost), pri nekaterih pa vzge tudi NE-M$ produkt.

Razlogi za skrivanje te uporabe je tocno to, da ne bi konkurenca govorila
"they running 7.50USD sistem for 750.000 USD bussines" - ceprav to ni
res. Ne se slepit s ceno povprecne distribucije!!

Se nekaj nasih (Omrezje SloN) izkusenj.

Omrezje SloN v veliki meri temelji ravno na Caldera/Linux streznikih
(sistemski servisi).
Avtentikacijski billing/accounting sistem tece na SQLu na Calderi z
lastnimi aplikacijami na Win klientih.

Po Sloveniji smo instalirali (in jih zdaj po pogodbah vzdrzujemo) kar
nekaj Caldera instalacij. Nameni uporabe: Internet GateWay/router (V.34,
ISDN, Frame Relay- Leased Line), NetWork FaxServer, dial-in server, FireWall,
Internet Server (http, ftp, SMTP, POP3, ...), LAN file/print server, WAN
routerji, LAN SQL serveji (komercialni SQL engine nivojo Informix).

Uporabniki se gibljejo od majhnih podjetij (5-20 uporabnikov) do za
slovenske razmere gigantov.

Za vse uporabnike je odlocilnega pomena ne OS, ampak sistem integrator,
ki za svojo resitvijo stoji in jo servisira ter pri uporabnikih vzbuja
zaupanje. Torej nekaksno nadomestilo za "M$ marketing money".

Vse nase resitve temeljijo na Calderi. Mimogrede, dokler boste
prepricani da je Caldera draga, resitev ne boste prodali nikomur. To je
ja konkurenca M$ produktom, za katere se marsikdo strinja "da niti niso
pretirano dragi". Po eni strani jamranje, da bi moral biti Linux
zasoljen, da bi ga lazje prodajali, po drugi strani pa instalacije z
RedHat CDROMom za 3 USD (al kolko je pac ze) v zepu (da ostane za drugic!!).

Caldera je edina distribucija, ki je konzistentna, ki ima v Sloveniji
uradnega zastopnika ter support in komercialno vizijo.

> Po mojem, bi en tak spisek, referencna lista skoraj mogla obstajat.
> *shrug* Pri nas je se zmeraj tako, da ljudje recejo, aha tam pri sosedu pa
> uporabljajo to in to, zato bomo tudi mi uporabjai to...

Z referncno listo bo tezko, ker je to stvar uporabnikov (firm), ki pa iz
znanih razlogov tega (se) ne bodo zeleli povedati. Verjetno pa bi spisek
slovenskih uporabnikov vzbudil nemalo zacudenja (pozitivnega).

Zakaj se nekatera podjetja ne odlocajo za taksne resitve lezi v tem, da pac
resnicno obstaja moznost, da Linux hekerja povozi avto, ali pa dobi
nenadno visoko vrocino, itd. Ce se odlocijo za veliko slovensko podjetje,
ki trzi M$ produkte, se stranki zdi, da ta moznost ne obstaja.

Moram reci, da se pri nas trzenja teh resitev lotevamo na podoben nacin
kot prodajalci drugih komercialnih resitev in da omenjenih pomislekov
nase stranke v glavnem nimajo.

P.S. Za primer si oglejte Linux Journal http://www.ssc.com/lj, kjer v
tiskani verziji redno objavljajo "success stories" o uporabi Linuxa. Tam
ti sele gate vtrga, ko vidis za kaj, kje in predvsem KDO vse uporablja
Linux

lp

Andrej KOSITER

Omrezje SloN

AGENDA d.o.o. Maribor				email: 	andrej.kositer na slon.net
tel.:+386 62 22 63 64				web:	http://www.slon.net
2000 Maribor
Slovenija