[ LUGOS ] mgetty in permisni

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Sob Maj 24 10:55:28 CEST 1997

Howdy!

On Sat, 24 May 1997, root wrote:

> Imam dva problemcka in prav bi mi prisel kaksen nasvet:
>
> 1. Pravkar sem zamenjal uugetty z mgetty-jom ! Razlika je ocitna !
> Problem je le, da se mgetty, ki ga drugace zaganjam v inittabu, ne
> umakne s porta, ko zelim izvesti dial-out (konkretno z ezppp-jem). A za
> to obstaja kaksen orgument pri zaganjanju mgetty-ja ?

Pri ostalih getty-ih je obicajna delitev na 'dial-out' in 'dial-in'
device. To so /dev/cua? in /dev/ttyS? (sem pa ze pozabil, akteri so
kateri). Potem mora kernel pazit na zaklepanje med devici. mgetty pa
EXPLICITNO ZAHTEVA (pise v FM), da za vse (dial-in IN dial_out) uporabljas
isti device in to /dev/ttyS?. Stvar potem deluje preko lock fajlov.

Mogoce je v tem tvoj problem?

> 2. Ali so so permisni, ki so doloceni za direktoij mocnejsi od
> permisnov, ki veljajo za fajle v tem direktoriju ? Cisto slucajno sem
> namrec prisel do naslednjega odkritja: Ceprav ima npr. fajl v direktoiju
> lastnistvo root.daemon in so permisni nastavljeni na -rw-------, lahko
> uporabnik, ki ni root (pa tudi ne spada v skupino daemon, kar pa v tem
> primeru zaradi permisnov ni vazno), tak fajl zbrise, ce so npr. za
> direktorij, v katerem se nahaja fajl, doloceni permisni drwxrwxrwx. Ob
> ukazu rm fajl dobi uporabnik sporocilo override mode 600 in lahko fajl
> [...]

Ja, to je normalno. Vsak permission velja za VSEBINO tistega, na kar so
permissioni nastavljeni. Torej: 'r' za branje (bodisi datoteke bodisi
direktorija), 'w' za pisanje (popravljanje datoteke, pisanje novih datotek
in brisanje starih datotek v direktoriju), 'x' za izvajanje (izvajanje za
direktorij pomeni, da se lahko pomaknes vanj).

Sicer pa, ali si preprican, da si tisto poizkusil naredit kot 'uros' in ne
kot 'root'? Tudi svoj mail si poslal kot 'root' ...

Peace!
  Mkx

Dodatne informacije o seznamu Starilist