Posix

Igor Zaverski igor.zaverski na izum.si
Pet Mar 14 12:58:37 CET 1997

> Posix.1 standarndu :))
>
> Obstaja nekaj vej Posix standarda (koncnica).
> Najosnovnejsi je Posix.1, ki ce se se prav spomnim predpisuje osnovni API.
>
> Mislim da je nekje na webu stran z opisom teh standardov.
>
> Trenutno je v postopku certificiranje za X/Open standard, kar bo linux
> pahnilo med uradne Un*x sisteme.
>
> X/Open sedaj podeljuje neodvisna firma, ki je dobila v dar to moznost od
> Novella, ko je le-ta odkupil Unixware.

Nikjer na webu ne najdem dokumenta, ki bi formalno definiral POSIX
standard.
http://www.posix.com/posix.html govori, da formalni POSIX dokumenti v
spolsnem niso dosegljivi zastonj.
Zato, ker nisem cisto preprican, je to spodaj le moje mnenje:

POSIX definira vmesnik med uporabnikom/programerjem in OS-om. Definira
sistemske in knjiznicne klice in pa ukazno lupino ter utilitije. Ce
imamo nek POSIX sistem in nek program ali shell skripto, ki se podreja
POSIX-u (ne rabi biti razvijan na tem sistemu), se mora dati program
prevesti in enako delovati kot na sistemu, kjer je bil razvijan. Ce to
ne drzi, ali se POSIX-u ne podreja program ali pa sistem.
  POSIX certifikat pomeni garancijo, da se sistem podreja POSIX
standardu. Ce nek uporabnik takega sistema ugotovi, da se v neki
podrobnosti zalomi, lahko zahteva, da firma, ki stoji za takim sistemom
neskladnost popravi, sicer sistem izgubi certifikat. Verjetno obstajajo
tudi kaksna testna orodja, da se ugotovijo napake-neustreznosti pri
pridobivanju certifikata.
  Se pravi, gre za standard, ki zagotavlja prenosljivost programske
opreme do neke stopnje. Seveda pa sistem, ki ustreza POSIX standardu ne
rabi biti UNIX sistem.

  UNIX je zopet drug standard. Definira pa podobno stvar: vmesnik in s
tem med drugim tudi prenosljivost SW-ja, vendar omogoca veliko vec.
Menda je tako, da ce sistem ustreza standardu UNIX => ustreza tudi
POSIX-u => POSIX je podmnozica UNIX-a.
  Trenutno sedaj "definira sistem UNIX (glej
http://www.rdg.opengroup.org/public/tech/unix/). Sistem, ki ustreza tej
specifikaciji nosi ime UNIX 95.

Linux, kot je ze napisal Gody, se trenutno bori za ta certifikat. Ko ga
bo dobil, bomo s ponosom LINUXarji lahko rekli, da delamo na UNIX
WorkStation-ih.

  Za sisteme, ki so ta trenutek ze UNIX 95 certificirani glej:
http://www.rdg.opengroup.org/public/prods/xu.htm
Za ostale X/Open certifikate glej:
http://www.rdg.opengroup.org/public/prods/index.htm4

No, ko sem to pisal, sem se moral malo sprehoditi po web straneh, ki sem
jih navajal in ugotovil, da je zunaj ze "Single UNIX specification V2".
Produkti, ki naj bi ustrezali tej specifikaciji, bodo imeli certifikat
UNIX 98. Glej:
http://www.rdg.opengroup.org/public/tech/unix/version2/unix98.html

Dovolj bo zaenkrat.

    L.P.