Linux za telebane (Was: Re: SESTANEK !!!!)

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Pet Mar 14 11:13:28 CET 1997

Howdy!

> Ti bi torej telel, da cim MANJ ljudi uporablja Linux? Operacijski sistem je
> za koncnega uporabniko pomemben toliko, kot so programi ki jih lahko
> uporablja...
> Jaz se popolnoma zavedam razmerja Linux/MSWin, toda zaenkrat ni casa da bi
> presel 100% na UNIX. Ce bi taksna knjizica obstajala bi se ljudje lazje
> odlocili za ta korak in manj bi bilo uporabnikov MS.
> Ne vem zakaj bi vsi morali po istem postopku, ce ni potrebno. V koncni fazi
> tudi v solo ne bi bilo potrebno, saj je vse v knjigah (pa ne me vleci za
> jezik pri tejle trditvi :-))

Mojih 5 stotinov:

Jaz mislim, da je treba popularizirat Linux na nivoju uporabniskega
softvera in ne na nivoju administriranja. Hej, saj je Linux vendarle
Unix-like OS, pa vseeno ne zna vsak uporabnik recimo HP-UXa aali AIXa ali
Solarisa tega tudi administrirat. Sicer je res, da je Linux pac Unix
za PCe (in s tem konkurenca recimo SCO-ju) in da smo navajeni, da
svoje PC-je administriramo sami. Ampak cas je, da si priznamo, da tako
ne gre vec. Razni VAXi pa stari IBM-ovi mainframi so bistveno pocasnejsa
masinerija kot pa sodobni PCi, pa vseeno ne pade nobenemu na pamet,
da bi jih administriral takole, ljubiteljsko. In ne nazadnje, tudi
f*****g WinNT ne administrira kar vsak uporabnik sam.

Kaj hocem povedat? Navadnim ljudem je treba dopovedat, da je prednost
Linuxa pac v tem, da deluje zelo stabilno, da se dobi spodoben SW
v veliki meri zastonj. Dopovedat jim je tudi teba, da se lahko vsak
sam spravi linux administrirat, da pa je za to imeti potrebna znanja
(kar ne vsebuje le branja kaksne 'Linux za telebane', pac pa morebiti
'Network Administrator's Guide' ali pa 'Kernel hacker's Guide'), lahko
pa se za tretjim vogalom dobi kaksno tipinjo (da ne bo diskriminacije),
ki bo uporabniku njegov Linux postavila za simbolicno placilo
(recimo pica+coca-cola). Hell, saj tudi 'klick&crash' Win95 ne instalira
vsaka tajnica posebej, pac pa v Wordu 97 kuca dopise. (BTW, po trenutni
modi oznacevanja verzij programov, bo WordStar 2000 kmalu spet in :-).

Tudi moja mama bi se vedno pisala dopise na pisalni stroj, ce bi morala
sama instalirat ves softver.

Peace!
  Mkx

--