[ LUGOS ] PS

Ales Casar casar na uni-mb.si
Pon Jun 30 23:27:42 CEST 1997

On Mon, 30 Jun 1997, Metod Kozelj wrote:

> Ni cisto off-topic, pa tudi bolj trdobucen sem, zato bom tole temo se malo
> naprej rinil:

Podobno velja zame... :)

> Seveda to drzi, ce imas printer na masini, na kateri tece vsaj kaksen
> nadomestek za OS ce ze en ravno Linux. Jaz pa sem imel tezave zato, ker so
> tod okoli skoraj vse tiskalnike sneli s PC-jev in med njih in mrezo
> namestili razne 'printer serverje'. To so male skatlice, ki imajo f ROM
> zapecen nekaksen obskuren lpd. Na taki skatlici, seveda, ne tece noben
> filter in moras vse datoteke ze prej predelati v ustrezen tiskalniski
> jezik.

Uff, na to pa nisem pomislil. S tovrstnimi (na tak nacin
prikljucenimi) printerji pac se nikoli nisem imel opravka.

> nesrecen, ce bi imel na svojem PCu priklopljen tiskalnik, potem pa bi
> kaksnih 10 ljudi zacelo tiskati. Jasno bi moral moj PC vse to predelati iz
> PS (po moznosti z vkljucenimi glomaznimi bitmap slikami) v recimo PCL. Jaz
> pa bi med tem bobnal po mizi ko bi cakal, da moj program stvar konca.

Ce zivis v taksnem okolju, bi se najbrz bolje obneslo, da printer
prikljucil na eno od tistih ostalih 10 masin, ne na svojo. Sicer pa taka
obremenitev sploh ni tako velika. Navadno masina zmore obdelati priblizno
toliko, kolikor je printer pripravljen pozreti. Poznam dve konfiguraciji,
kjer se na tak nacin printa iz kar nekaj masin (v enem primeru sta na
koncni masini celo dva printerja), pa je vse skupaj dalec od kaksnih
preobremenitev (ce ne stejemo premajhnega diska za zacasne podatke).

> Seveda se lahko naredi tako, da lpd in njegovi potomci tecejo z manjso
> prioriteto. Sem pa preprican, da bi mi potem sodelavci viseli za vratom,

Pri tem je treba biti pozoren na porabo pomnilnika in velikost
razpolozljivega fizicnega pomnilnika. Ce slucajno kak proces zre vec
pomnilnika, kot ga je na razpolago v fizicni obliki, mu lahko prioriteto
poljubno zmanjsujes, pa bo vedno tezko delati kaj drugega zraven, ker ti
bo vse (sploh kaksne interaktivne zadeve) vztrajno spravljal na disk.

Ena vecjih pomanjkljivosti Unixov v primerjavi z VMS recimo je to, da ne
mores procesu dolociti koliko najvec fizicnega pomnilnika lahko uporabi.

> Ce pa imas tiskalnisko vrsto na masini s kaksnim obskurnim OS-om (recimo
> LooseNT ali pa VMS), je pa filtriranje se dosti tezje narediti. Sploh, ce

Za NT bo ze drzalo, na VMSju pa so print vrste prav odlicno resene. Vsaj v
primerjavi z Unixi. Kaj tako groznega pa si opazil pri print vrstah na
VMSu?

> masin nimas pod svojo kontrolo ampak si odvisen od nevednih sistemskih
> administratorjev, ki pa vendarle mislijo, da so konzumirali vse znanje
> tega sveta (pametni so pa itak bolj, kot pa je se znosno).

Ja, to pa zna res biti problem.

> PMSM je bolje, da masina, na katero je tiskalnik fizicno priklopljen, dobi
> ze predelane podatke. Tudi temu se lahko rece MPP (Massive Parallel
> Processing), pa se zelo poceni je :-)

Ali pa tudi ne. V ceno moras racunati tudi XXX casa, ki ga porabis, da na
XX masinah instaliras in skonfiguriras ves potreben SW, ga potem ves cas
vzdrzujes, prostor na diskih po vseh masinah, ki ga na ta nacin pokuris,
povecan promet na mrezi, potrebo po vecjih diskih za zacasne podatke,...
Ce pa tvoj MPP resnicno dela ves cas s polno paro, potem tega ne bo slo
sproti printati na en printer. Pa se na kaksne druge probleme bi naletel.

Ales

--
Ales Casar                  | InterNet: Casar na uni-mb.si, A.Casar na ieee.org,
Faculty of EE & CS          |           A.Casar na s-gms.ms.edus.si

Dodatne informacije o seznamu Starilist