[ LUGOS ] IDEJA O LINUXU V SLO

Andrej Presern andrejp na luz.fe.uni-lj.si
Ned Jun 1 21:08:43 CEST 1997

Marjan Savli wrote:
> [...]
> postavljajo, potem pa popolnoma delujocega pripeljejo in v enem ali max
> dveh dnevih /morebiten prenos aplikacij/ postavijo.
>
> Mogoce bi lahko v sodelovanju z Cacem naredili kar nekaksen "instant
> server". /Ne poznam dobro tehnologije in naj mi vec vedni odpuste/. Se
> pravi server, ki bi ga recimo en fant postavil in bi imel vse, kar sole
> potrebujejo. Tega bi se potem "nekako kopiralo" na vse ostale serverje
> in "standard" bi se s tem uvedel. Na izobrazevanju pa bi naredili ravno
> takega, le da bi tega imel tecajnik potem zase ali pa bi ga zbrisal, ker

Ce imas kopico serverjev za postaviti, je najboljsa resitev, da
na vseh izberes enako osnovno konfiguracijo, naredis template
serverja, ga zapeces na cd, nato pa samo ta cd prekopiras na
masine. Tako traja instalacija kar najmanj casa, pa tudi najmanj
tezav je z njo, da o morebitnih update sploh ne govorim; tako se
v bistvu ukvarjas samo z eno masino, ne pa z n.

Vecini instlacij (redhat, debian etc..) vedno manjka kaka stvar
oz. je narobe narejena, tako da je potem vedno treba popravljati
in na roke nastavljati masine. Ce imas pa lastni template (ki je
seveda lahko baziran na kateri od prej omenjenih distribucij), pa
tu ni tezav, saj das itak to gor, kar tebi pase in kar ustreza
potrebam tocno dolocenega tipa uporabnikov (potrebe posameznih sol
se v osnovi prakticno ne razlikujejo, razlikujejo se le v dodatnem
softveru, namenjenemu posamezni smeri - to pa itak ni vec stvar
osnovnega streznika (v te namene pac naredis default /path/do/tega
in tja notri instaliras dodatne predefinirane pakete za posamezne
tipe sol)).

> Ne smemo pozabiti tega, da mora MSS ali Zavod za solstvo /se vedno ne
> vem kaj kateri dela/ dati pike za tak tecaj, da potem sploh ravnatelji
> pustijo svoje ucitelje na ta tecaj... Tecaji so za sole tudi strosek,
> ker se dobije dnevnice, kilometrine, skratka niso poceni.
> Lepo bi bilo, ce bi skupaj pogruntali kako zmanjsati bivalne stroske...
> Sicer pa kaj bi to. Saj tako placa drzava... :-)

Bivalni stroski niso stvar operacijskega sistema, ki bo tekel na
serverju (razen seveda ce ni pri tem misljen 'bivalni prostor'
operacijskega sistema:)

Andrej

Dodatne informacije o seznamu Starilist