[ LUGOS ] Prekleman DNS (Was: Pomoc in debate o osnovah (rpm))

Jure Koren Jure.Koren na guest.arnes.si
Pon Jun 23 08:14:01 CEST 1997

Renato Lukac wrote:
> Jaz vidim problem samo v tem, da na vasi soli odgovrni administrator
> NI poskrbel za formalno ureditev prijave. Cudi me, kako vas je sploh Arnes
> priklopil na omrezje z neurejenim naslavljanjem domene. Odkod pa potem
> imate IP-je?

Bilo je takole... Daljnega leta '94 je sola dobila 64k link do
arnesa. Takrat sva bila na soli jaz in se en dijak, ki sva vedela,
kaj je unix, en pa je bil ze v 4. letniku in mu je bilo vseeno.
No, tisti v 4. je postavil linux masino, pa so mu jo prepovedali,
ko se je zacel meniti za domeno, so ga napodili, da kaj se gre,
da ni on nobena odgovorna oseba in da bodo to uredili oni sami.
zakaj, se zdaj ne vem. Kaj je to DNS tudi takrat se ni nihce vedel,
in tudi takrat ravnatelj ni imel casa podpisat prijave za domeno,
niti ni nihce vprasal, kaj to je.

Potem je pol leta kasneje se ta dijak odsel s sole, in eno leto
sem jaz tezil okoli, da zakaj ima sola tudi ponoci link in placuje
zanj, ce ga nihce ne uporablja. Podnevi je vsaj kdo brskal po www,
po 3. uri pa je vse skupaj idlalo na veliko. Pri tem da masine
nismo postavili so imele precej zaslug tudi knjiznicarke
"najboljse in najmodernejse solske knjiznice v sloveniji",
ki laufa na nekem DOS programu in cez novell netware in to
tako, da ne moreta hkrati dva clienta dostopati do baze podatkov.
To je res super moderna knjiznica. Linux je pa nekaj cudnega in
nestabilnega in se udirat se da not, (o tem da sem password za
novell od profesorja, ki me je ucil racunalnistvo, pogruntal v
prvih nekaj dnevih, sploh nebi govoril) da naj rajsi pustimo
vse tako kot je, da vsaj dela. Kadar dela. Slucajno.

Potem je moja reklama povzrocila, da se je se ene par dijakov
navdusilo za unix masine in ceprav jim ni prevec jasno, za kaj
bi vso stvar uporabljali, so si gor postavili svoje domace strani
in si lokalno veselo posiljajo posto, ven (oz. nazaj noter)
pa tako ali tako ne deluje ze iz znanih razlogov.

No, ko se nas je nabralo 7, in smo kaksen teden vsak dan prisli
pred ravnatelja in zaceli sprasevat ce je ze kak racunalnik prost,
se je zmigal in v 3 tednih smo dobili 17 pentiumov, ki pa so potem
morali cakati zapakirani, ker smo mi premalo usposobljeni, da bi jih
postavili na mize in prikljucili kable. Takrat smo namesto teh
pentiumov dobili 386/40 z 8mb rama, hard disk sem moral prispevati
sam. Tri tedne kasneje so dovolili odpakirati enega pentiuma, takrat
sem z najvecjim veseljem pobrisal tiste preinstalled slovenske win95
in instaliral linux, potem vse skupaj postimal tako da je na 386ki
laufal secondary ns, na pentiumu pa primary in zadeva je delala.
O problemih z novellom, ki je router med stirimi subneti sem ze
govoril tukaj. No, ker je na enem subnetu router sam, potem ce
novell pade dol, nihce ne more vec do nobene masine za njim.
Pa se to... Masino so nam dovolili postavit samo v knjiznico, nekam,
kjer jo vsak tretji ki pride mimo, poskusa resetirati, da bi
jo odprl in odklopil nevarne gumbe, to pa ne, ker je v garanciji.
Ko berem login failures, je pa vsak drugi failure "win", vsak
ostali pa "EXCESSIVE LINEFEEDS". Da bi masino dali v kabinet za
racunalnistvo, o tem ni govora, saj kabineta ze pol leta ni vec,
router in novell sta kar na profesorjevi mizi v racunalnici,
kjer si ju vcasih z rokami ogledujejo.

Potem sem kake 3 tedne se tezil vsak dan, ce smem s solskim faxom
poslati prosnjo za tisti obrazec za prijavo za domeno na MSS, pa
so tajnice rekle naj vprasam ravnatelja, ravnatelj pa da tajnice
in ko sem rekel, da nisem neumen, je rekel da je to stvar uprave
sole in da bodo ze oni, ko bo cas za to. Potem sem se pa navelical
tezit in zdaj smo, kjer smo. Po mojem mnenju tisti ravnatelj, ki
je zdaj postal generalni sekretar na MSS, se vedno nima pojma,
kaj je to DNS. Verjetno se vedno niti ne ve, da ima sola najeto
linijo, za katero placuje toliko in toliko, ce je v uporabi ali
pa ne.

Septembra bomo imeli drugega ravnatelja, ki je precej bolj dovzeten
za tako "nove" stvari kot so racunalniki, tako da si od njega precej
vec obetam.

Zal, vec kot to ne morem naredit za solsko domeno, je ze tako da se
nisem polnoleten in da nikjer ne morem nic narediti, ker sem se
majhen. Tudi za registracijo drustva sem se mislil podpisat, pa
so se me na hitro znebil, z izgovorom da se nisem polnoleten.
In zdaj drustvo se vedno ni registrirano, iz istih razlogov pa
nasa sola se nima urejenega DNS.

Ocitno demokracija ne deluje, ali pa to, kar se gremo mi, ni
demokracija.

lp,

						Jure

Dodatne informacije o seznamu Starilist