[ LUGOS ] X server in se kaj

Andrej Presern andrejp na luz.fe.uni-lj.si
Tor Jul 22 15:56:05 CEST 1997

Arso Savanovic wrote:

> [...]
> branja, drugega branja, ... (izpiti, izpiti :)))).
> Situacija v kateri sem izgleda nekako takole. Postavljen sem pred
> velikana, ki ga moram premagati. Vem, da ga lahko premagam na zelo
> preprost nacin, ker ima sibko tocko (npr. stopim mu na nogo in oblezi v
> nezavesti). Vem tudi da je recept za uspeh na kosu papirja v zadnjem
> levem zepu na njegovih bermudah. Zadeva je preprosta, kene. Samo splezam
> po njegovih kosmatih nogah, se dokopljem recepta et voila. Zmaga je tu.
> Problem je, da izgubim vso voljo, ce pomislim, da je treba plezat, da ne
> govorim o tem, da bom verjetno tepen. :)

Glej. To je nekako tako kot s strahom ponoci - sedis pred televizorjem
in te kar narenkrat zmoti hrup na podstrehi. Ustrasis se, da ne bi kaj
bilo tam. Nato stopi v akcijo tvoja zavest in ti rece 'ah ne, saj to je
samo veja, ki udarja po strehi' in lepo se usedes nazaj, sicer se vedno
z nelagodnim obcutkom, a vseeno - to vendar ne more biti nic takega.
Temu se rece intelektualizacija. Na podstreho ne gres, ker te je strah,
vendar ta strah zapakiras v intelektualni konstrukt in ga tako zatajis.
V koncni fazi se nisi soocil s strahom, saj v resnici nisi sel pogledat
in se preprical, da je res samo veja tolkla po strehi (in da ni bav
bav).
Za svoje premozenje bojeci lastnik bi se verjetno sel prepricat, ali ni
morda vlomilec.

Ce se vedno ustrasis branja manualov, ker 'je tega veliko', potem se v
koncni fazi ne bos nikoli nicesar zares naucil ampak bos vedno znova
spraseval vprasanja glede iste stvari (odgovori na katere so napisani
malo dlje od tistega kar si spraseval prejsnjic).

Nihce ne pricakuje od tebe, da celo stvar obvladas v kratkem casu in
tudi ni nobenega razloga, da bi jo. Razen ce si to res zelis in to
mogoce potrebujes. V tem primeru se bos pa veliko hitreje naucil, ce
bos dejansko sel studirat sistem. - studij pa pomeni prebiranje razne
literature, v tem primeru man in info strani. Nicesar se ne da hitro
nauciti kar tako, mimogrede. Ce pa ob plezanju izgubis vso voljo, je
pa to tvoj problem. Iluzorno je namrec pricakovati, da bodo na velikana
namesto tebe plezali drugi.

> Kar hocem povedati je, da je kar nekaj preprostih a ucinkovitih
> 'trikov', ki se kako prav pridejo ze novincem. Tudi ce so dokumentirani
> nekje v zatohlih prostorih man knjiznice, se mi zdi nerazumno, da bi
> moral ob linuxu preziveti toliko in toliko ur (let ;-)), da bi se
> spotaknil obnje. Namesto tega bi raje usekal bliznjico preko vasih
> izkusenj. Pa brez skrbi, saj vam bomo novinci hvalezni; hvaleznost zna

Bliznjice so odlicna stvar. Samo naj bodo prave oblike - namesto, da ti
dobesedno izrezujemo in kopiramo iz man strani in posiljamo na tole
listo,
ti bomo raje povedali, kje si to lahko preberes. In ze s tem, da bos v
man strani moral sam poiskati 'svoj' podatek, bos moral ob tem prebrati
tudi vsaj delcek te man strani, ki se ne navezuje tocno na informacijo,
ki jo zelis. In s tem se bo tudi nehote sirilo tvoje znanje in
poznavanje
sistema.

Glej zgoraj:)

Andrej