[ LUGOS ] X server in se kaj

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Tor Jul 22 13:07:55 CEST 1997

Howdy!

On Tue, 22 Jul 1997, Arso Savanovic wrote:

> Vsem, ki me vneto usmerjate k vsemogocnemu manu.

Ceprav je morda tako izpadlo, jaz nisem tebe posiljal k man-u, temvec vse
one, ki so se razpisali o svojih pogledih na pravilen odgovor.

> Da ne bo nesporazumov. Ko dobim kak koristen nasvet, nimam nic proti, ce
> se navede 'man xxx' kot referenca. Problem je dostikrat ta, da sploh ne
> vem, da xxx obstaja, kaj sele, da bi moral pogledati ravno tja, da dobim
> nek specificen koscek informacije.

En splosen hint ki se tice iskanja informacije: na Linuxu je dostikrat
(na drugih Unixih zal ne pako pogosto) tako, da za kaksno pomembnejso
konfiguracijsko datoteko obstaja tudi man stran z enakim imenom. Dostikrat
je tudi tako, da na koncu man strani pise se nekaj v smislu 'See also'.
Splosen napotek je, da clovek pogleda najbolj generalno man stran, nato pa
navigira skozi te 'see also' reference. Podobno kot po web straneh, samo
malo manj sofisticirano...

Primer: ker poganjas X server, je prvi pogled namenjen man strani od X
serverja: 'man X'. Potem pogledas v 'SEE ALSO' in vidis omenjene (XFree
v3.1) XF86_Acc, XF86_Mono, XF86_SVGA, XF86_VGA16 in XFree86. Recimo da
poganjas SVGA server, torej bo naslednji pogled namenjen man strani
konkretne izvedenke X serverja: 'man XF86_SVGA'. Nekje v njej je zakopana
omemba dejstva, da 'XFree86 uses a configuration file called XF86Config
for its initial setup. See the XF86Config(4/5) manpage for general
details'. Tudi med 'SEE ALSO' je omenjena man stran od XF86Config. In
potem, jasno, je tvoj tretji pogled namenjen tej strani. In ker uporabljas
(poleg racunalnika tudi) glavo, bos znotraj posameznih strani uporabljal
ukaz za iskanje niza. Pri tej zadnji man strani (XF86Config) bos seveda
iskal niz 'depth' in kar prvi 'match' je ze kar pravi.

Pa brez zamere. Mislim, da tole spreminjanje stevila barv X serverja ni
prva stvar, ki jo clovek naredi ko se usede za Unix masino. Dosti bolj
osnovna stvar je PMSM poznavanje ukaza 'man'.

Mimogrede, ko se ze ravno od casa do casa debatira o tecajih za razne
profile uporabnikov Linuxa: PMSM ne bi smel noben tecaj miniti brez vsaj
15-minutnega poudarjanja pomembnosti uporabe ukaza man in tudi en noben
izpit brez zahteve po prikazu tega znanja.

Peace!
  Mkx

Dodatne informacije o seznamu Starilist