Stromarji?

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Pet Jan 3 22:10:01 CET 1997

Howdy!

Sem se hotel pokorit medklicu, ki je zahteval koncanje spopadov,
ampak ko si ze iztrgal stavek iz mojega razglabljanja, bom pa se
na tole reagiral:

> Kdo pa pol zna????

Pravzaprav zelo dobro vprasanje. Po nekaj minutah razmisljanja
pa sem prisel do zakljucka, da z izjemo nekaj svetlih izjem dobrih
programov sploh ni. Bodisi da programi stvar naredijo spodobno, pa je
tista stvar trivialna ali pa neuporabna, ali pa je stvar, katero naj bi
programi delali, sicer cisto spodoben problem, pa programi tisto
zanikrno postorijo.

Ce razclenim (tukaj bom spet vzel za primer program za razvijanje
vezij, ki pa ni edini mozni primer zato prosim brez zamer in uzaljenih
odgovorov):

I. stromar ugotovi, da rabi program, ki bo pomagal nacrtovati
vezja. Naredi program, ki resi njegov problem. Ker ga je fant (ali
pak dekle) naredil ad-hoc, je program uporaben le za resevanje njegovemu
problemu podobnih, front-end pa je skrajno obskuren, saj je tip
pac vedel, kaj program dela in je primerne parametre delovanja itak
zapekel v sam program.

II. racunalnicar ugotovi, da je na trgu povprasevanje po programih
za nacrtovanje vezij, pozna pa tudi enega stromarja, ki mu na kratko
razlozi potrebe. Program sicer resuje vec problemov, resi pa jih slabo.
Ima pa fancy front-end. Ker je front-end fancy, ga zacnejo uporabljat
tudi ljudje, ki se sicer z nacrtovanjem vezij ne ukvarjajo. Zato gre
program dobro v prodajo, ostali, sicer boljsi, pa propadejo.

Hocem rect to, da je najboljsi program tisti, ki  ga napises sam.
Tocno ves, kaj program pocne. Ampak navadno pa je program precej
neuporaben za vse ostale. Kot recimo mezo-meteoroloski model
za racunanje vremena nad Slovenijo in okolico. Ceprav pri razvoju nisem
sodeloval, si bi jaz z njim se znal kaj pomagati, ti pa najbrz ne.
Pa tudi meteorologi iz Svedske ne. Poleg tega pa, ce ravno nisi
placan za to, da si napises program (to sreco imas navadno le
v drzavni sluzbi), za to nimas interesa, saj raje porabis cas
za to, da skonstruiras se nekaj vezij in jih drago prodas.
Ce pa tega ne storis, pa nimas dovolj dela in/ali izkusenj, da bi
se ti zares splacalo vlozit cas v razvoj programa za nacrtovanje
vezij, ker {nimas dovolj kapitala, da bi prezivel razvojno dobo
programa},{ne ves, kaj sploh res rabis}. In ce ravno nisi v drzavni
sluzbi, bos slej ko prej razmislil o tem, da tvoj umotvor cim drazje
prodas, saj od necesa pa moras ziveti.

In one svetle izjeme, omenjene zgoraj, so praviloma programi, ki so
nastali v izrazito po izobrazbi razgibani skupini. Kot je to npr. Linux.

Saj vem, da zgoraj napisano razmisljanje ni ravno v duhu Linux skupnosti,
ampak zivljenje je kruto.

Peace!
  Mkx

--