[ LUGOS ] Struktura

Boris Benko Boris.Benko na telekom.si
Pet Dec 26 16:30:24 CET 1997

Tine Zorko wrote:

> 1. Zelo rad bi se odvadil Win95, pa mi to nekako ne uspe. Predvsem sem
> navajen, da v sistemih kot so bili dos, Win95, itd, obstaja taksna
> struktura direktorijev, kot si jo sam zgradis. V Linuxih je to ocitno
> drugace. Vsi direktoriji so nekako standardni in vsak nekaj pomeni, a
> jaz za Boga! ne vem kje se lahko poigram in kje ne. Nocem vam jemati
> dragocenega casa za opis strukture Linuxa, prosim le za kaksen dober
> link, kjer je vsaj nekaj o tem ze napisanega in mogoce celo graficno
> uprizorjenega.

Eno je sistemska struktura, ki je ze zgrajena, drugo pa si lahko userji
zgradijo sami.Slednja se gradi obicajno na home direktorijih /home,
/export/home ali /usr/people

ce pa si tudi superuser, lahko na /usr/local/bin instaliras kaksne svoje
programe.

> 2. Kolega pravi kako je VI(m) dober editor, kako ga je navajen, kako vsi
> dobri programerji uporabljajo vi in se in se. Jaz pa se ga ne morem in
> ne morem navaditi. Pa tudi ce bi se ga, mi je se vedno lazje programcek
> naisati v kaksnem editorju posebno prirejenemu dolocenemu programskemu
> jeziku s prirocnimi menu-ji ipd. Kje so torej tiste poglavitne prednosti
> editorjev kot so vi in tudi compailer-jev got so g++ ali gcc...

Vsakdo se navadi na editor, ki je zanj najbolj uporaben in se nanj lahko
navadi. Jaz uporabljam VI, ker sem se navadil nanj,vsako stvar pa v njem
naredim pet krat hitreje, kot v kaksnem koli drugem editorju. Uporabljam pa
tudi makroje za Vi in ostalo.
EMACS uporabljam samo v kombinaciji z sintaksnim barvanjem in TeXom
(AUCTeX).

> 3. TeX ali LaTex. Kje ga lahko najdem na mojem racunalniku. Ali je to
> podobno recimo.. WinWordu ali pa le WordPad-u?? Pa ostali programi..
> Recimo za kaksno full dobro graficno oblikovanje ali pa oblikovanje WWW
> strani..

Linux ima ta paket obicajno ze instaliran. TeX je dober za stavljenje
besedil, kot so seminarske, diplomske, eseji, magisteriji, clanki.Ne obnese
se prevec dobro kot DTP, ceprav lahko naceloma besedila oblikujes tudi v
obliki srcka, ce hoces.

Pa se za tiste, ki se prepirajo med Wordom in TeXom:

TeX zelo lezi nekaterim racunalnicarjem, ki so vajeni, da morajo izvorno
kodo z kaksnim compilerjem ali interpreterjem prevesti, da dobijo
rezultate. Nekateri ljudje pa raje takoj vidijo efekt urejanja na
zaslonu... Ceprav jasno, to kar je na ekranu, se zdalec ni tisto, kar je
potem na printerju. Cloveka zapelje velikost crk in podobno... Neredko
vidim Word userja, ki vsako stran napise v racunalnik, potem pa si jo
sprinta in ogleduje (ter pri tem porabi *ogromno* papirja)... Ko konca z
pisanjem seminarske in bi si rad kaj sprintal... ...mu zmanjka papirja...

Word (govorim o izkusnji z Wordom 2.0 mogoce leto ali dve nazaj) te lahko
pripravi tudi do tega, da skocis z balkona :-) ...  Kolegica si je izbrala
Word za pisanje diplomske (precej obsezno je imela, nekje nad 150
strani)... Word je bodisi blokiral, ko je zacela vrivati slike, ali pa mu
je zmanjkalo pomnilnika in nisi mogel shraniti celodnevnega dela... Ali pa
si shranil, pa je izdavil, da mu je zmanjkalo pomnilnika... Ko si pa sel
naslednjic notri, pa je bilo se samo *pol* besedila... Ali pa je
reindeksiral za kazalo in ga pol ure ni bilo "nazaj"... Skratka, ce si
omejen s tem, da mora biti diplomska do zacetka naslednjega tedna
koncana...

Za oblikovanje WWW strani imas precej shareware editorjev.

> O.K. Dost bluzenja, ce ne me se bo kdo vrgel iz liste dol. Bistvo je v
> tem, da po vsem tem kar slisim o Linuxih dobim tako dober obcutek in
> dobro mnenje o sistemu, pa ne vem kje in kako se ga posteno lotit. Imam
> nekaj literature, a je tudi ta bolj mgrrr... Prosim le za nekaj
> zacetniskih nasvetov, pa tudi kako se lotit administracije..

Eno si bos moral zapomniti. Sam se bos dosti nauciti. Linux in UNIX na
splosno ne podpirata bluzerjev, ki jim uspe dati CD v racunalnik, ter pol
ure pocakati, da se vse skupaj instalira. Potem pa so edino sposobni
poiskati kaksno opcijo v menujih. In mislijokar ni v menujih, tega ni.  Jaz
poznam enega takega...

> Hvala za vsak se tako skromen nasvet, ki bo upam prisel prav se komu. Pa
> tudi Lugos listi bom lazje sledil (trenutno mi se primanjkuje znanja, da
> bi razumel vse vase tezave in koristne napotke ;-=)

Ce si si uspel Linux instalirati in imas zdaj dostop do njega, potem bi jaz
zacel na direktoriju /usr/doc/HOWTO in unzipal dokument, ki bi me zanimal.
Recimo PPP ali tiskanje ali karkoli... Pa dosti srece pri spoznavanju.

=b

Boris Benko, dipl.ing.                | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676