Linux za telebane (Was: Re: SESTANEK !!!!)

Matjaz Godec gody na elgo.si
Tor Apr 1 12:23:49 CEST 1997

On Fri, 14 Mar 1997, Metod Kozelj wrote:

> [...]
> softvera in ne na nivoju administriranja. Hej, saj je Linux vendarle
> Unix-like OS, pa vseeno ne zna vsak uporabnik recimo HP-UXa aali AIXa ali
> Solarisa tega tudi administrirat. Sicer je res, da je Linux pac Unix
> za PCe (in s tem konkurenca recimo SCO-ju) in da smo navajeni, da
> svoje PC-je administriramo sami. Ampak cas je, da si priznamo, da tako
> ne gre vec. Razni VAXi pa stari IBM-ovi mainframi so bistveno pocasnejsa
> masinerija kot pa sodobni PCi, pa vseeno ne pade nobenemu na pamet,
> da bi jih administriral takole, ljubiteljsko. In ne nazadnje, tudi
Here, Here :))

> Kaj hocem povedat? Navadnim ljudem je treba dopovedat, da je prednost
> Linuxa pac v tem, da deluje zelo stabilno, da se dobi spodoben SW
> v veliki meri zastonj. Dopovedat jim je tudi teba, da se lahko vsak
> sam spravi linux administrirat, da pa je za to imeti potrebna znanja
> (kar ne vsebuje le branja kaksne 'Linux za telebane', pac pa morebiti
> 'Network Administrator's Guide' ali pa 'Kernel hacker's Guide'), lahko
> pa se za tretjim vogalom dobi kaksno tipinjo (da ne bo diskriminacije),
> ki bo uporabniku njegov Linux postavila za simbolicno placilo
> (recimo pica+coca-cola).

Hell, no !
Sam sem opazil, da ravno taksno dopovedovanje drzi Linux dalec stran od
profesionalne uporabe v firmah. Katera firma pa si bo privoscila odvisnost
od tipinje, ki dela za pico+cocacolo, ce za "resne" operacijske sisteme
odsteva velike denarce, ima zaposlenega administratorja in ga mora redno
posiljati na zasoljeno drage tecaje ?

Ravno tukaj vidim moznost, da se v okviru LUGOSa ustanovi "komisija" ali
kaksno delovno telo, ki si prisvoji pristojnost organiziranja tecajev in
dodeljevanja nazivov, na primer "LUGOS certified Linux administrator",..

Brez tega formalizma (in seveda kvalitetnih izobrazevanj) bo Linux
prihajal v firme se vedno le preko redkih firm, ki ponujajo full support
in preko rac. entuziastov v samih firmah (ampak energije v borbi proti
insiderskim MS funom lahko prav hitro zmanjka, ce ni za idejo tudi realne
podpore).

Obenem pa bi vse delujoce v raznih racunalnisko usmerjenih firmah pozval k
spodbujanju vodstvenega stuffa pri uveljavljanju Linuxa. Ne nazadnje v
malo naprednejsih drzavah skoraj ni vec resne firme, ki ne bi vsaj
neuradno podpirala Linuxa, ce ze nima uradnega supporta zanj.

> Hell, saj tudi 'klick&crash' Win95 ne instalira
> vsaka tajnica posebej, pac pa v Wordu 97 kuca dopise. (BTW, po trenutni
> modi oznacevanja verzij programov, bo WordStar 2000 kmalu spet in :-).

Ja, ampak ravno zato, ker prevec ljudi skrbijo za Win95 sami, je ta sistem
toliko bolj 'klik&krash'.

		gody

Matjaz Godec            |     "ELGO" Maribor d.o.o.   |     Electronics
matjaz.godec na elgo.si    |     Ul. Josipa Priola 35    | Telecommunications
tel/fax:+ 386 62 24 460 |  SI 2ooo Maribor, Slovenija |    CALDERA-LINUX
http://www.elgo.si/	|   Slovenian network "SloN"  | Internet consultant

Dodatne informacije o seznamu Starilist