[LUGOS-SLO] Narekovaji (DoubleQuotation)

Mojca Miklavec mojca.miklavec1 at email.si
Mon Dec 20 19:41:01 CET 2004

Robert Ludvik wrote:

> Katera dva znaka se praviloma uporabljata za narekovaje (citate)? Delam
> update v OOo XML pa bi se to popravil, ce je treba...
>
> “ ” (to je zdaj pa so mi nekateri lektorji ze spreminjali v >> <<)
> ali
>  >> << (to uporablja Word)?
> lp

Tega v pravopisu NIKJER (ponavljam: nikjer) ne pise, razen ce to
zapisali v poglavje, kamor to ne spada, in sem povsem spregledala, sicer
pa slovenci uporabljamo bodisi »tole« (to vidis v vseh starih bukvah; v
unicodu 00BB in 00AB; Francozi imajo ravno zamenjan vrstni red) ali,
hmm, „tole“ (POZOR: v pisavi fiksne sirine je tezko videti, kateri znaki
so to), jih pa v unicodu najdes pod 201E in 201C, z besedami pa "dvojna
devetica spodaj" za zacetek in "dvojna sestica zgoraj" za konec oz.
tako, kot so nas naucili v osnovni soli. Da je 201C poimenovana "left
double quotation mark: hmmm, sumim, da so bili americani zraven, ko so
sestavljali unicode.

To, da se v Wordu uporablja ameriski nacin narekovajev (in ce mene
vprasas, je imal prav ta mocan vpliv na to, kako se danes zapisujejo
stvari), nima veze s slovensko slovnico, je pa vsekakor narobe. Mene je
povsem zmedla ogromna kolicina angleskih besedil, ki jih prebiram, tako
da sem enkrat nekemu Slovencu rekla, naj popravi narekovaje v TeXu, ces
da “tile” bolj pasejo, pa mi je odvrnil, da se motim. No, takrat sem sla
besno iskat vse mogoce vire, in prisla do gornjih zakljuckov, ceprav
niso nikjer eksplicitno zapisani.

Kaksna je sicer razlika med "Guillemet"-om (»«) in
"sesticami/deveticami" („“), ne vem. V stari literaturi se je
uporabljalo predvsem prve, uporaba drugih je morda delno povezana z
racunalniki. Meni se zdijo »tile« malo smesni, zato raje uporabljam
druge. Edina manjsa slabost „tadrugih“ je, da pri slabih programih levi
narekovaji vcasih v blizini vejic nekoliko nesrecno trcijo skupaj.

Delo uporablja Guillemet-e.

LP, Mojca

PS: Upam, da nihce ne bere Primorskih novic. Ko jih boste imeli
naslednjic v rokah, si poglejte, kako fenomenalno zapisujejo narekovaje.
Levi in desni so enaki!!! Ce kdo ve, koga je treba za vrat, naj prosim
kaj ukrene. Jaz sem napisala par mailov na urednistvo, pa jih itak
nimajo za mar, vsaj ne, dokler ne pride do njih direktor.