[LUGOS-SLO] Locale Data Audit

Mojca Miklavec mojca.miklavec1 at email.si
Mon Dec 13 21:08:31 CET 2004

Roman Maurer wrote:

> Matjaz Horvat pravi:

> SSKJ rabo "po Kr." odpravlja z oznako "starinsko":
>
>     Kristus /.../ star., pri štetju let v četrtem stoletju
>         po Kristusu [po Kr.] našega štetja, po našem štetju /.../
>
> Tvoj vir pa je?

Pri roki nimam nobenega oprijemljivega vira, ampak naj me kdo popravi,
če se motim:

Slovenci smo najbrž vedno pisali "pr.Kr." in "po Kr." (oz. "leta
Gospodovega 1715 ..."), vendar zapis istočasno z menjavo Miklavža za
Dedka mraza nenadoma ni bil več primeren, zato se je moralo pisati (in
se še vedno piše) "pr.n.št." in "n.št.".

Po desetletjih uporabe smo se temu tako ali privadili, tako da razen
najbolj zavednih katolikov nihče ne čuti potrebe, da bi spet prešli na
štetje "pr./po Kr.".

Na
http://sl.wikipedia.org/wiki/Uporabni%C5%A1ki_pogovor:Klemen_Kocjancic
sem mimogrede našla podatek, da je v srednješolskih učbenikih zgodovine
zaslediti zapis pr.Kr. (Ne vem, ali to velja samo za učbenik za prvi
letnik ali tudi za vse ostale, vsekakor pa so učbeniki mlajši od sedmih
let in gredo skozi cenzuro, tako da bi zapis najbrž že popravili, če bi
bil res zastarel in neprimeren.)

LP, Mojca