[LUGOS-PROG] primerjava dveh vrst programiranja

Gregor Berginc gregor.berginc at gmail.com
Wed Jun 15 07:48:36 CEST 2005

> Predvsem me mucijo metode. Razmisljam: ce napisem "glavno" proceduro
> (ala. objekt) in iz nje klicem, ko rabim, "podprocedure" (ala.
> metode). V koncni fazi je to podobno objektnemu programiranju ali
> gresim?

Po mojem si zgresil (ce gresis ne vem). Kot je Jure napisal, se metode
objektov (razredov) drzijo podatkov. Ce pa ti naredis eno "main" metodo in
iz nje klices druge metode, potem te metode naceloma ne bodo imele dostopa
do podatkov tvoje metode (prenasat jih bos moral kot argumente metodam). Ok,
v nekaterih jezikih seveda lahko uporabis svoje "podprocedure", vendar si
predstavljaj, kako grozna bo ta stvar izgledala v realnosti. Poleg tega te
podprocedure (ce se prav spomnim) niso vidne izven tvoje "main" funkcije...

Poleg tega ti objektno programiranje omogoca se:

1. Dedovanje: zacnes z razredom (pazi, objekt je instanca razreda!)
PrevoznoSredstvo (temu lahko obesis neke osnovne lastnosti). Potem pa te
lastnosti samo nadgradis, ko definiras razreda OsebnoVozilo in
TovornoVozilo. Metode iz PrevoznegaSredstva se prenasajo skladno z njihovimi
definicijami.

2. Definicija vmesnika: vsak razred na pregleden nacin definira, kaj se z
njim lahko pocne od zunaj (seznam metod, ki jih uporabniki lahko klicejo).
Same implementacijske pa so (lahko) skrite ocem uporabnikov.

3. Veliko preglednejse programiranje.

Predvidevam, da bi se naslo se kaj, kar bi govorilo v prid objektnemu
programiranju.

lp,
Gregor