Re: [LUGOS-PROG] merjenje časa natačneje kot na se kunde

Blaz Antonic blaz.antonic at havn.com
Fri Nov 2 20:39:06 CET 2001

> Imas dostop, imas, tudi na Linux-u. Le da to ni timer v smislu da bi

Mnja, kar sem s tem hotel rect si ze ti zajel v svojem mailu malo nizje.

> Stevec ima izredno veliko resolucijo, in s tem veliko natancnost. To pa se
> ne pomeni tudi velike natancnosti meritve casa, ker je vprasanje, kdaj bo
> ta funkcija klicana! To je predvsem vprasanje razvrscevalnika (scheduler)
> in ob obremenjenem CPU-ju ti visoka resolucija Pentium stevca prav nic ne
> koristi.

Prvo, govoril sem so "normalnem" Linuxu, ne RT. Torej takem, pri katerem
ne mores kar poljubno pocet kar se ti zdi in zamrznit vse ostalo v
ozadju. Zmeraj te lahko scheduler prekine.

Za merjenje, kot sem ga imel jaz v mislih (tisti source, ki sem ga
omenjal je bil afaik iz SWAGa) rabis popolno kontrolo nad masino -> DOS
ali no OS at all :) Steje 2^16 ciklov v eni periodi normalnega timerja
(pribl. 18.2 Hz), torej 2^16 * cca. 18.2 Hz resolucija, vsakic, ko pride
do overflowa se prekine in je treba ponovit (in jasno vaskic pristet
2^16 ciklov h stevcu. Za priblizno merjenje stotink je to verjetno
dovolj natancno, dela pa tudi na starejsih racunalih.

> Za absolutno merjenje casa bo pa bolj tezko doseci tako natancnost, saj
> dvomim, da poznas tocen cas vklopa racunalnika, napako frekvence takta,
> temperaturno odvisnost...

To je pa itak vedno problem - zgleda da Branko isce tocno to, torej
absoluten rezultat.

Blaz Antonic