[ LUGOS-PROG ] Prostor na disku

Jure Mercun jure.mercun at guest.arnes.si
Mon Apr 2 19:12:29 CEST 2001

On Mon, Apr 02, 2001 at 04:54:23PM +0200, Gasper Rajsek wrote:
> 1. Poglejte, zdaj sem si skopiral vse v direktorij "/mnt/linux/usr/local" in
> potem sem napisal "ln -s /usr/local /mnt/linux/usr/local".
> Nastala je datoteka "locall" v direktoriju "/mnt/linux/usr/local", zdaj me
> pa zanima ali mora biti ta datoteka "locall" tudi v "/usr/local"?
>
> 2. Ali lahko zdaj zbrisem direktorij "/usr/local" oziroma bi imel v tem
> direktoriju samo datoteko "locall"?
> 3. Kaj sploh naredi simbolicna povezava in v cem se razlikuje od t.i. hard
> link?

Sedaj direktorija /usr/local pravzaprav ni vec. Ker ce je /usr/local link na
/mnt/linux/usr/local ti kakrsno koli brskanje po /usr/local brska po
/mnt/.../local/.

cd /usr/local
touch temp
cd /mnt/linux/usr/local
rm temp

Zgornji ukazi ti naredijo file in instega zbrisejo.

Hard link ti naredi link direktno na doloceno inodo na particiji, in ko enkrat
to naredis ne mores vec lociti originala od linka. Ko enega od teh dveh
spremenis se spremeni tudi drugi. Ko enega zbrises, drugi normalno ostane.
Na disku ti zaseda prostor le eden.

Symbolic link naredi link na ime file-a (priblizno tako). Original in link se
precej ocitno locita ze z ls. Ce brises link original ostane. Ce brises
original, dobis "orphaned link", ki ne kaze na neobstojece ime file-a.

Aja - hard linke lahko delas le na isti particiji, medtem ko lahko symlink
kaze na druge particije, ker je pac samo ime.

Upam, da pomaga.

Lp, Jure

P.S. Zakaj ze tole na lugos-prog pase? :)