RE: [LUGOS-MOZILLA] Thunderbird - zašcita pošte z geslom

Matej Kovacic matej.kovacic at owca.info
Tue Nov 2 08:18:38 CET 2004

Ziv!

> Brz ko je hash krajsi od gesla, je verjetnost tega nenicelna.
Da. Gre pa bolj za to, da v praksi ne prihaja pogosto do kolizije.

> Tvoje povezave med klasicno frekvencno analizo in sodobnimi metodami
> tajnopisja nisem razumel. Frekvencna analiza je uporabna tam, kjer gre za
> preprost zamenjalni algoritem Cezarjevega tipa.
Ne. Frekvenčno analizo (in njene izvedenke) so uporabljali na praktično vseh
algoritmih, ki so se uporabljali v vojaške namene med drugo svetovno vojno
(pa tudi prej).
Najbolj enostavna je sicer res na Cezarjevem algoritmu, so pa pred in med 2.
svetovno vojno na ta način Američani, Britanci (in Poljaki) uspeli razbiti
tako japonske, kot tudi nemške kriptograme. Enigmo so razbijali z
Holleritkami, ki so delale tocno to - racunale frekvence in "tabulacije".
(Italijani pa so razbili Jugoslovanske šifre, kar je močno pripomoglo k
njihovi hitri zmagi - poslali so ponarejen zašifriran ukaz kam naj se
premakne neka divizija).

> Ali tu govoris o zasifriranem disku, kjer je zasifriran celotni datotecni
> sistem ali samo vsebina datotek na njem?
Vse.

> Mislis na prazen prostor diska, ki ima zasifriran datotecni sistem?
Celoten prazni prostor.

> PGPdisk ni bil nikoli odprtokodni (to pomeni, da njegova licenca ni
> zdruzljiva z zahtevami OSI), je pa nekoc bil brezplacni (freeware), pa to
ni
> vec. (As of version 6.5, PGPdisk is not longer included with the freeware
Hmm, ja. Imas prav.
Mislil sem brezplacno verzijo 6. Sedaj obstaja že verzija 8, vendar sem
v.6.5 preiskušal v Windowsih 2000 in je lepo delala. Verjetno bi tudi v
Xp... Je pa na www.pgpi.com.

> Doslej sem mislil, da je koristno prazen (zbrisani) prostor prepisovati z
> nakljucnim zaporedjem, da se pobrise vsebina datotek, ki so bile prej tam
in
> katerih podatki so se vedno zapisani na disku ter dostopni, ce bi nekdo
> hotel kopati po disku.
To je sicer osnovni namen CleanDiskSecurity-a, vendar ce dobro pomislis...
CDS naredi veliko datoteko, skatero zapolni preostali prostor an disku, nato
pa jo napolni z nakljucnimi znaki. V bistvu je to tocno tisto, kar si
zelimo.

lp, Matej