[LUGOS] G Suite in monopolizacija

Jože Klepec joze.klepec at siol.net
Thu Jan 27 15:21:55 CET 2022

Zdravo Matija,

Vem, da ne odgovarjam na tvoj problem s TLD/2LD/3LD domeno in si tudi ne
umišljam, da bi vedel kaj od tega. A mogoče boš videl kaj si spregledal.

Dobra varianta je BlueMail, mislim, da je za Android/Linux/Windows. Sem
uporabljal v obdobju tam nekje 2011-2016 in je še vedno aktiven.

1. Ker ne vidim več prav dobro, mi tudi ne pade na pamet, da bi e-pošto
gledal na telefonu. Imam dva računa, nekdaj jih je bilo še več, par
zastonjkarjev med netboomom, gesla in imena so šla že davno v maloro.

2. Osebno na telefonu gledam G-račun, ker ga rabim zaradi telefona
samega. Suhi instalacijski podatki aplikacij, ponudbe od raznih
podjetij, nezaželen folk itak najprej zvoha ta račun, itd.. To je
absolutno nujno, pa še to lahko naprej odklikam.

3. Filtri so v vsakem odjemalcu e-pošte seveda najprej naštelani kot
dobiš privzete. Torej _/brez vsakega filtriranja./_

4. Šele _za tem_ si postaviš _svoja pravila._ To pomeni, ko nastaviš
račun, /nastaviš osnovne filtre smeti/ (ali spam-a). Thunderbird ima to
zdaj malo slabo urejeno, nekdaj je bil vrhunski.

5. Prej moraš v G-računu (ali kjerkoli drugje, velja za vse odjemalce)
najprej pomesti pred svojim pragom. Razni blokerji, itd. na telefonu in
PCju ti ne pomagajo prav dosti. Sčisti si telefon in/ali računalnik
oziroma kar oba, da bo oboje popolnoma v sinhroni sliki (če misliš
uporabljati eno in drugo). V telefonu boš včasih moral iti do skrajnosti
- tovarniške ponastavitve, če se hočeš s tem ubadati. Če imaš milijon
aplikacij, pa malo pomnilnika, kar razmisli. Najprej ponastavitev,
nadgradnja OS in nato lepo ponovna namestitev tistega, kar nujno rabiš.
Isto velja za računalnike, saj to je splošni hec. Varnostne kopije niso
odveč, najbolje čisto vsega, imaš oblak, kartice, dvdje, diske.

6. Odloči se kje boš primarno gledal elektronsko pošto. Telefon je z
razlogom manj varen od fiksne mašine, sploh če ta  je na LANu, VPNu ali
skritem WiFi-ju, tako da isto narediš s telefonom, če imaš možnost.

7. S telefonom se sprehajamo naokrog povsod in vsak dan, a s prenosnikom
bistveno in dosti manj, bolj priložnostno. Da ne rečem da imaš na
računalniku lahko nameščeno kar hočeš, na telefonu imaš kup tovarniških
trojancev, nekateri od teh so del OS in se jih tudi odmestiti ne da.
Tako telefoni za nobene občutjive podatke niso, četudi imajo kriptirano
shrambo.

Za filtriranje se je meni najbolje obnesel spamassassin. Greylisting je
tako tako - vsaka hevristika rabi čas, obilo časa.

Pa lep pozdrav,

Jože Klepec

P.S. Smartphone je le nobel gadget, če bi bilo po moje, bi vsi imeli
stare nokie z Lion baterijo in telefonirali 14 dni neprekinjeno brez
polnjenja.. Ampak, ko ima prva opica palico, jo morajo imeti vse. :)))