[LUGOS] mgp in šumniki - ______ summer of code?

Matej Kovacic matej.kovacic at owca.info
Wed Mar 30 08:50:39 CEST 2011

Pozdrav,

> Zato sem se odločil, da ponudim 100€ prvemu, ki mi spiše drop-in
> replacement v kakem sodobnem skriptnem jeziku. Pogoji:

Hmm, ideja je sicer zanimiva, ampak glede na to, da danes imamo boljše
(recimo :-) ) alternative, vprašanje koliko se to "splača".

Bi bilo pa za razmislit, če se nas ne bi zbralo nekaj na kup in bi vrgli
nekaj sredstev v to, da bi plačali nekoga, da kaj sprogramira. Po
možnosti pri kakšnem projektu, ki se že intenzivno razvija, kakšno
koristno malenkost.

Recimo dve ideji.

NetworkManager v Linuxu je zelo spodobna zadeva, bi bilo pa super, če bi
imel dve dodatni možnosti.

Prva je spremljanje porabe na posamezni povezavi. Torej plugin, ki bi
beležil in risal graf porabe (prenosa) na posamezni povezavi (ter morda
še kvaliteto prenosa pri wireless povezavi), hkrati pa omogočal tudi,da
si uporabnik nastavi bandwith limit (zelo uporabno za 3G povezave). In
potem bi se dalo ti seveda pregledovati za nazaj, itd. NM sicer ta
podatek že beleži, vendar ga nikamor ne zapisuje, mislim pa, da omogoča
prenos tega podatka preko DBusa...

Nekaj podobnega že obstaja, fino pa bi bilo, da se to recimo vkomponira
v Network Monitor kot plugin:

Network traffic monitor:
http://netramon.sourceforge.net/eng/help.html

RRD grafi:
http://martybugs.net/wireless/rrdtool/

Druga zadeva je location based firewall. NetworkManager bi na podlagi
imena povezave, lahko pa tudi SSID-ja, MAC naslova prehoda, itd. (to je
bilo že predebatirano na NM mailing listi) ugotovil lokacijo oziroma
pravila za firewall na tej lokaciji. Recimo v stilu: če sem doma, mi
odpri Samba porte. Če sem na nekem nezaščitenem wirelessu, zapri vse. Itd.

Nekaj podobnega že obstaja, ni pa integrirano v NM:
http://lizards.opensuse.org/2009/08/28/firewall-zone-switcher-updated/

Za oboje so bile že debate na NetworkManager mailing listi in celo delno
napisane specifikacije oz. domišljene zelo dobre rešitve. Če bi koga
zanimalo lahko posredujem linke.

Torej... morda se nas nekaj dobi, zberemo denar, ponudimo nagrado (ali
cash, ali kakšen gadget) programerju, ki bi to naredil.

Kaj pravite?

lp, Matej