[LUGOS] Wi-Fi

Ivan Zilic ivan.zilic at flyfish-electronics.com
Fri Feb 25 12:31:11 CET 2011

Zivjo,

Glede varne oddaljenosti - ne vem(o), kdaj/ce je to skodljivo.

V Skandinaviji so delali vecletno sirso raziskavo glede povecanja
mozganskih tumorjev v (po spominu) obdobju zadnjih 20 let. Opazili pa so
nenavadno povecanje (= "stopnico" v rahlo narascajocem grafu) par let pred
zacetkom uporabe mobitelov. Ne znajo si razloziti, kaj bi bil razlog za
to... ugibajo, da mogoce kaksen nov aditiv v prehrambeni industriji,
mogoce kaksen kemikalija pri zatiranju skodljivcev, ali nekaj tretjega).

Torej, zakljucek je bil, da niso zasledili nic nenavadnega, kar bi lahko
bilo posledica sevanj mnozicne uporabe GSMov in brezzicnih omrezij.
(Rezultate sem bral pred meseci, tako da ne morem napisati konkretnejsih
podatkov, zapomnil sem si kljucne stvari. Ce koga zanima, lahko poizkusim
najti ta clanek.)

Moc sevanja pada s kvadratom razdalje.

Ko smo ze pri tem... v Veliki Britaniji so naredili eno veeeliko neumnost.
Zbrala se je skupina ljudi, ki jim ni (bilo?) tocno jasno, kako deluje GSM
omrezje. Se jim je pa zdela "zdrava" ideja, da bi umaknili GSM bazne
postaje iz blizine sol in bolnic (in so to nato tudi dosegli). Niso pa
vedeli tega, da bazna postaja "sporoca" telefonu, kako mocan je njegov
signal oz. ali naj telefon oddajno moc zmanjsa oz. poveca. Skratka,
poenostavljeno - dlje ko si od bazne postaje, vecja je oddajna moc tvojega
GSMa.

Ce sestavimo dejstva padanja sevanja s kvadratom razdalje, da imas telefon
prislonjen h glavi, so antene bazne postaje dlje stran (in oddajne moci
bazne postaje so ranga ~10x moci tvojega GSMa), potem je vsakemu jasno, da
je bil umik baznih postaj od teh objektov nekaj zelo nelogicnega, saj
sedaj telefoni med pogovori v blizini teh ustanov mocneje sevajo kot so
prej...

Mogoce je tu kaksen radioamater in me bo lahko popravil, a ce se ne motim,
je veljalo, da naj bi bil od antene oddajnika moci 20W oddaljen vsaj 5m
(za frekvence, o katerih se tu pogovarjamo.)

 					Pozdrav,  I+