[LUGOS] Internet v konzervi - v Linuxu

Matej Kovacic matej.kovacic at owca.info
Mon Feb 1 12:20:24 CET 2010

Zivjo,

> Jaz sem šel v internetno štacuno - 1A ali nekaj takega. Potem pa po
> spisku. Za vsako napravo sem najprej pogledal na strani proizvajalca,
> če je driver za Linux. Večinoma ga ni bilo. Samo tu pa tam pri kakšni
> napravi. Nato sem iskal po divjini interneta. Večinoma nisem nič
> našel. Ali pa nek splošen driver - ne spomnim se več naziva - za
> katerega so avtorji napisali, da lahko samo upam, da bo delal s to
> napravo.

Ja, to je pa takole. Slovenske (pa tudi ostale) internetne štacune pojma
nimajo in samo prepišejo kar napiše proizvajalec v dokumentacijo.

Proizvajalci pa Linux ignorirajo. Bistveno vprašanje pa je, ali so
napravo podprli kernel developerji ali ne.

En zanimiv primer. Revija Monitor je v aktualni številki objavila članek
o digitalni televiziji.

V tabeli so navedli tudi kateri OS-i so podprti. Seveda so zadevo
izključno prepisali in niso sami testirali podpore za Linux (to so
potrdili v mailu).

Pa si poglejmo kaj se da ugotoviti samo na tem primeru (iz mojega maila):

=====
V tabeli, kjer navajate testirano strojno opremo imate namreč navedene
podprte operacijske sisteme in žal imam občutek, da so podatki na
nekaterih mestih zgolj prepisani iz gradiv proizvajalcev.

Konkretno govorim o podpori za Linux. Sam si namreč lastim Gigabytov
GT-U7000 USB DVB-T tuner in zadeva v Linuxu deluje, čeprav je v vaši
tabeli navedeno, da so podprta samo Windows Xp, Vista in 7.

Malce sem pobrskal po spletni strani http://www.linuxtv.org in našel
podatke, ki kažejo, da je vsaj delno podprta še naprava AVerMedia AVerTV
Hybrid NanoExpress (naèeloma naj bi naprava delovala, vendar nekateri
uporabniki poročajo, da ne deluje), morda bi delovala tudi AVerMedia
AVerTV Hybrid Volar HD (LinuxTV wiki stran navaja, da je podprta naprava
AVerMedia AverTV Hybrid Volar HX), preverjeno deluje Gigabytov GT-U7000
(razen priloženega daljinskega upravljalnika), razvijalci pa prav sedaj
intenzivno delajo na PCTV Systems PCTV Hybrid Pro Stick.

Glede na to, da LinuxTV stran ne vsebuje najbolj ažurnih informacij,
morda deluje tudi katera od ostalih naprav, vendar tega žal ne bomo
vedeli brez konkretnega testiranja. Zato lahko rečem le škoda, da
napravic niste dejansko testirali tudi pod Linuxom.
=====

Tako je to. Najbolje zadevo dejansko stestirati. Pri spletnih trgovinah
lahko napravico, ki ti ne ustreza celo vrneš.

lp, Matej