[LUGOS] raid

Jernej Simončič jernej.listsonly at ena.si
Sat Sep 19 23:29:18 CEST 2009

On Saturday, September 19, 2009, 21:14:52, Grega Leskovšek wrote:

> Mi lahko svetujete kaj je bolje software ali hardware raid. Imam Kubuntu
> 8.10 in Win7.

Zelo odvisno od tega, kaj misliš počet, in koliko si pripravljen
plačat (hardware RAID kartice se začnejo pri ~200€ - tisto, kar dobiš
na matični plošči ni hardware RAID, in je za Linux praktično
neuporabno). Za večino domačih potreb je software RAID dovolj.

> Enkrat si bom kupil myBook. A imam lahko tam raid in kakšen - hw samo če
> imam 2 ločena diska notri ali kako drugače?

Če govoriš o WD MyBook World II (ki ima dva diska), imaš lahko RAID
(MyBook World je pravzaprav računalnik na katerem teče Linux, in pri
modelih z dvema diskoma se uporablja Linuxova podpora za software RAID
- vendar tega običajno ne opaziš, ker lahko do diska dostopaš samo
preko mreže, nastavitve pa delaš preko spletnega vmesnika).

> Kako ugotoviš, da en disk v sw oziroma kako v hw raidu crkne in kdaj
> ukrepati - že če so samo bad sektorji (in kaj v tem primeru) ali kasneje?

Pri hardware RAIDu je odvisno od proizvajalca - če imaš hotplug diske,
te na crkot običajno opozori lučka pri disku, ponavadi pa imaš tudi
programsko opremo, ki nadzoruje stanje (nekateri dražji modeli pa
imajo tudi neposredno mrežno povezavo, in te lahko o težavah obvestijo
preko mreže, neodvisno od tega, kaj se dogaja s sistemom).

Pri Linuxovem software RAIDu si lahko nastaviš mdadm, da te opozori v
primeru težav.

--
< Jernej Simončič ><><><><>< http://eternallybored.org/ >

You never find an article until you replace it.
       -- Harper's Magazine's Law