[LUGOS] Odgovor vlade na pobudo poslancev

"Jože Klepec" joze.klepec at siol.net
Tue Mar 31 03:06:56 CEST 2009

Matjaz Horvat pravi:
> Ja, ja, tako pomembne stvari se morajo obvezno odvijati v osrednji
> Sloveniji, ki jo ima največ ljudi pri roki. In tudi računalniška
> infrastruktura za tak dogodek mora poganjati daleč najbolj ražirjeno,
> tj. Microsoftovo programsko opremo - je najbolj fair play za vse.
>
> Z ljubeznijo,
>
> Matjaž Horvat
>
> 2009/3/30 "Jože Klepec" <joze.klepec at siol.net
> <mailto:joze.klepec at siol.net>>
>
>     Če se stvar dogaja v Murski Soboti, je to že a priori tiha
>     favorizacija firme Microsoft Slovenija (MS). Nekateri zaradi
> [...]
Moram delno replicirat @dr. Renato, ni druge. En sam se lažje prilagodi,
to je demokracija in demokracija je tiranokracija večine. Če mislite
postavljati zadevo v LJ, je to bebavo. Naredite enkrat en razvojni
projekt, saj je res. Postavite zadevo pol-pol in videokonferenco, saj
imamo gigabitne priključke, pa bo. Še bolje bi bilo, če bi postavili
videokonferenco v vsakem mestu ali vasi in tako resnično pokazali pravo
moč odprte kode - ne bi nam bilo treba niti skakati v LJ. Poslanci bodo
impresionirani, tako ali tako se jim niti v poslanske pisarne ne da
hodit in bo to krasna predstavitev tehnike. Navodila za postavitev bi
lahko bila objavljena na Pipinih straneh. Zaradi mene lahko kdo postavi
40" monitor in zvočnike na balkon pa ima javni prenos dogodka. Kako
zijalo bi se gotovo našlo. Samo žegen naj dobi od sosedov, da ga ne bodo
prijavili na 113.

Kar se tiče Microsoftove programske opreme, bom podal svoje osebno
mnenje. Programirati in uporabljati računalnik (Wordstar, datotečni
sistem, itd.) sem se naučil na CP/M-u, dosti podobnem unixu in na
Borlandovem TurboPascalu 3.0. Sistem je bil briljanten, vtaknil si
disketo noter in je delal. Microsoft DOS 3.20 je prišel zatem v šole kot
najslabša možna izbira in se je preko njega vstop nadgradil do današnje
Viste, ki ni nič drugega kot vizualna kopija KDE 4.x.. Tako kot je že
poprej z razširjevalniki za DOS (Windows 1.x-3.x) bil problem z
vizualnimi dizajni (Apple, Xerox) se je to nadaljevalo do danes. Da ne
govorim o monopolu, kogarkoli že bo ta monopol. Saj ima tudi odprtokodna
skupnost enak apetit - saj vem, pa uporabljam odprtokodne programe že
dvajset let, odprtokoden sistem pa malo več kot pol tega časa, če štejem
še prekinitve in dual boot variante.

Če bi ga hoteli ukiniti (kateregakoli, ne samo Microsoftovega), bi moral
vsak nov računalnik imeti prednaložen v BIOS-u univerzalni namestitveni
zaganjalnik, ki bi bil zmožen postaviti uporabnika na spletni izbirnik z
namestitvijo po želji. Obvezen bi bil le minimalen nabor komponent, ki
bi obsegal katerikoli OS, katerokoli namizje, katerikoli uporabniški
program in obvezen katerikoli varnostni paket. Seveda ta način nabave
lahko za seboj potegne hardverski ID, ampak to je že druga zgodba. V
mobilni telefoniji bi se to moralo zgoditi kmalu, saj je neznosno, da
imam v telefonu kar naprej privzet program.

S spoštovanjem do tiranokracije večine,

Jože

--
Your mind just crashed at F6660000:ABCD8000h. Please, see online reference manual for further debugging instructions.