[LUGOS] mdadm tutorial

Stojan Rancic stojan at aufbix.org
Thu Jan 22 12:57:40 CET 2009

Miha Tomšič wrote:

> Danes zvečer grem k enemu znancu reševatu zunanji WD disk (dva 500 GB
> diska), ki se je sesul.
> Baje je bil gor RAID in da je on to že poskušal reševati z Ubuntu Live CD-jem.
> Ker nisem še nikdar delal z RAID-i in mdadm-jem in ker čez dan en bom
> imel skorja nič časa, me zanima, če je kakšen hiter tutorial, na kaj
> je treba biti pozoren in kako potem najhitreje zadevo rešiti s čim
> manj bolečinami.
>
> Če se pa kje najde kakšen prostovoljec, ki bi bil zvečer ob desetih
> pripravljen iti v Šentvid na servisiranej diska, bo pa sploh žur.

Za zacetek je fino vedet, kaksen tip RAIDa je imel kolega. To bos
najbolje vedel po tem ce je imel prej viden en 500G disk (Raid1) ali en
1T disk (Raid0).

Ce je bil RAID 0 in mu je sel en disk je v precejsnjih tezavah, saj so
podatki razprseni cez oba diska in nima nobene zascite podatkov.

Ce pa govorimo o RAID-1 (mirroring), pomeni da so podatki zelo verjetno
se vedno na enem disku, kjer si pa lahko potem se vedno pomagas z
mdadm-jem, kot je ze omenil Jure.

lp, Stojan