[LUGOS] Linux

"Jože Klepec" joze.klepec at siol.net
Fri Jan 9 16:48:48 CET 2009

In napačna je skoraj celotna smer te diskusije....

Odgovorni so še kako seznanjeni z vsem. Vedo, da je sistem sam zase
brezplačen. In tudi kam gre denar ter za kaj. Samo stvar je v tem, da si
javna uprava, ki je povečini 30 ali več let za  zasebnim sektorjem, teh
radikalnih potez ne upa ali ne more potegniti. Razlogov je obilo.  Da
kar naštejem tiste poglavitne:
- Najprej, potrebno bi bilo prekvalificirati skoraj vse vzdrževalce
(žal, stroški).
- Dalje, strojne opreme za prehod večinoma res ni potrebno menjati, ker
Linux ni zahteven, se pa lahko spremeni njen način uporabe. Naletiš na
upor/odpor dela zaposlenih, blokade, itd.. Torej zopet stroški.
- Še dalje, sledi menjava vseh uporabniških programov, ker večinoma v
nepovrat propadejo vse DSP in OEM licence - zelo draga stvar. Kak hudo
tečen politik bi lahko to kadarkoli potegnil iz naftalina in dregal
oblast, češ kakšno zapravljanje (glej prejšnjo točko). Temu se v
vojaškem žargonu reče kolateralna škoda. Za to potezo rabimo politike z
jajci in ne politike brez pameti na oblasti (kjer so vsi, ki sedijo v
parlamentu).
- Vrhovi oblasti in tudi njim globoko podrejeni v vseh vejah oblasti se
bojijo (pre)velike transparence, ki s tem pride. Odprta koda je žal tudi
transparentna in ne daje prostora za razne "hajslablc pod reklc" sisteme.
- Da ne omenjam prehodnega časa, ki bi zahteval prilagajanje
uporabnikov. Torej hitra usposabljanja in zopet stroške, sploh pa kup
možnosti za razne degradacije ali šikaniranja zamudnikov in še in še.

To je razlogov za deset minut pisanja.

Lahko napišem še devetdeset tisoč pik - ker je razlogov še najmanj
toliko, kolikor je zaposlenih v tem javnem kolosu (30000). Prav zato se
stvar ne premakne, sploh pa zato, ker je od tega odvisna cela
industrija. Poglejte si spletno stran Davčne uprave.

Glede tega, da imajo Linux v javni upravi Vietnamu in v Münchnu - imajo
ga tudi mnoge afriške države, celo Nigerija, ki jo imamo manj v čislih
zavoljo korupcije in škandalov. Poznam situacijo zelo dobro, sem
ocenjeval spletne portale držav.

Jože
Martin Vuk pravi:
> Pa še to,
>
> Kaj za vraga dela COKS na področju izobraževanja, obveščanja in
> podpore odprti kodi v javni upravi?
> V ta namen so dobili kar zajeten kupček denarja.
>
> Martin

Knjiga je orodje za užitek in učenje, napiši jo!

A book is a tool for pleasure and learning, write it!