[LUGOS] Linux

Iztok Štotl iztok.stotl at guest.arnes.si
Fri Jan 9 13:17:34 CET 2009

> Sami ste ugotovili, kakšna je situacija v DU. Odgovorni niso
> seznanjeni z odprtokodnimi rešitvami in njihovimi prednostmi.

Temu se reče informacijska nepismenost, glede na to, da živimo v letu
2009 in da odprtokodni istemi niso samo del marginale. Se strinjam.

> Delno je to posledica ponudbe.

Delno je ponudba tudi posledica klavrnega povpraševanja v zgodovini in
tudi danes. Trg se bo vspostavil sam, ko bo dovolj povpraševanja. To je
osnovna logika ekonomije.

> Drug problem je pa v tem, da tudi če so podjetja sposobna in voljna
> servisirati OK rešitve, uprava velikokrat nima interesa za to.

Zato ker noče ustvarjati škode v svojih podjetjih. Ob tem, ko niso
zavarovani standardi interopeabilnosti, delaš svojemu podjetju škodo, če
privzemaš rešitve, ki na trgu nimajo dovolj mišic. Torej tudi vodstva
niso kriva. Ravnajo racionalno. Tu jaz vidim največjo zmoto, ki je mnogi
ne vidijo.

>  To jenpr. razlog, zakaj e-uprava nima podpore za Firefox in ostale
> operacijske sisteme.

Razlog je samo eden. In ta je, da jih nič ne zavezuje k
interoperabilnosti. Ker jim ni treba, tega ne počnejo. Ker bi to tudi
nekaj stalo, oz. predstavljalo dodaten strošek, je pač tako kot je. Vse
to je posledica. Šele, ko vspostaviš primerne okoliščine, lahko rešitve
odprte kode zaživijo. Brez pravne zaščite in aktivne politike ni nič,
oziroma je tako kot je.

Iztok