[LUGOS] Linux

Iztok Štotl iztok.stotl at guest.arnes.si
Fri Jan 9 12:53:36 CET 2009

On Fri, 2009-01-09 at 12:31 +0100, Alan Orlič Belšak wrote:
> Preprosto je razpravljati o tem, kako je vse boljše kot M$.

TEmu se reče argument slamnatega moža:

http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

... ne vem kako bi to prevedel v slovenščino ...

Noben ne govori o kvaliteti MS (o tem na LUGUS že vemo kaka je).
Govorimo o izrinjanju konkurence, ki se dogaja danes, tukaj, na vsakem
koraku. Tebi se recimo zdi glazbena želja, da nekdo hoče uporabljati
službeni mail na macu ??? Pa to ni nič čudnega, to je realnost, prisotna
okrog nas. Kaj šele nastane, če hočeš še kaj več. Salve posmeha in
nasvet, saj imate tam tiste razpise, kaj čakate ...

S tem ko skušaš debato prenesti na obrambo in pljuvanje mikrosoftovih
tehnologij samo odvračaš oči od bistva. To sploh ni predmet razprave.

>  In zakaj ga potem vsi
> uporabljajo? Zato, ker je podkupil celotno državno upravo, večino
> direktorjev privatnih firm? Ali zato, ker tako dobro dela na svoji
> reklami? Ali je morda kaj tretjega?

Kot sem rekel, ne govorimo o tem ...

> Aja, pa če M$ tako dobro pokril javno upravo, se pravi, da morajo tudi
> tam sistemci imeti narejen kakšen MSCE ali kaj podobnega, kar pomeni, da
> niso totalno nesposobni.

Saj to govorim, da so tam tudi sposobni ljudje, ki so se prilagodili na
razmere, zakone, ki so slabi in to mora LUGOS jasno povedati.

> Skratka, ko bo razpis zunaj (če sem prav razumel, še ni), se lahko
> naprej pogovarjamo in razglabljamo.

Sam razpis in pozivanje na razpis je poskus speljati Lugos na led, da se
ne pogovarja o tem, kar je res relevantno. Vsak, ki dela v javnem
sektorju lahko vsak dan vidi, da standardi niso zagotovljeni in je tak
javni razpis in enaki pogoji pred zakonom le farsa. Morda tudi finančno
škodljiv za tistega, ki se odloči za odprto kodo, ker ga s standardi
onemogočijo drugi, s katerimi mora po zaknu sodelovati. Recimo, da mora
v službi tudi brati mail ???? ... da ne govorimo o resnejših zadevah.

Zato se mi zdi nujno, da povemo, da trenutne razmere le navidezno
podpirajo interoperabilnost. Slovenska direktiva o odprti kodi je
trenutno le trojanski konj, ki daje videz odprtosti, realno pa je v
bistvu ni.

Lugos mora zahtevati aktivno zagotavljanje interoperabilnosti s strani
države. Z jasnimi roki, cilji in obvezami.

> Pa še vedno velja ponudba, če bi kdo rad o tem kaj pisal ..

Do marca sem pečen, ker imam en velik izpit ... če ga naredim, pa seveda
kaj tudi napišem, vendar se mi zdi, da bi to morali napraviti poklicani.
To je tisti, katerih mnenj ne bodo mogli diskreditirati zaradi formalne
strokovne nepodkovanosti.

Iztok