[LUGOS] Linux

Jure Koren jure at hehe.si
Thu Jan 8 18:03:21 CET 2009

On Thursday 08 January 2009 17:09:28 Blaz Podrzaj wrote:
> Hoj,
>
> Mislim, da to ne gre tako enostavno. Kako pa ves da bi bil prehod na Linux
> cenejsi? Po moje bi bil lahko celo drazji... lahko celo prekleto drazji, ce
> k stvari ne bi pristopili res celovito (priprava studije/ocene, pilotske
> skupine uporabnikov, postopno uvajanje). Treba se je zavedati, da kupiti
> ali ne kupiti je najlazje od vsega skupaj v tem procesu. Kako bi recimo
> brez bolecin pre/izobrazil uporabnike, ki so navajeni oken oziroma office
> paketa? Verjetno bi bilo potrebno v tem procesu dognati tudi katere vse
> [...]

Migracija na Visto (oz. novejšo inkarnacijo) in Microsoft Office 2007 je
po "režijskih stroških" primerljiva z migracijo na Linux.

Strošek licenc ni enkraten. Ne dvomim, da bo OpenOffice (ali katerikoli drug)
pisarniški paket kar stagniral - vsake toliko časa bo treba ljudi navaditi na
novo različico in čeprav to vedno nekaj stane, se lahko konkretno prihrani
pri licenčninah. Poleg tega lahko poljubno kvalificirano podjetje prevzame
vzdrževanje prostoprogramske opreme in od pogodbe obilno zasluži, država
obilno plača, le da v tem primeru ni vezana na nikogar, podatki pa so
zapisani v obliki, ki ni lastniška.

Če je to dražje od tega, kar se država gre zdaj (in glede na njene lastne
raziskave je zgolj _migracija na odprto kodo_ dražja od ene generacije
licenčnin), potem pač naj vztraja na "najceneši rešitvi".

Srečno,

--
Jure Koren, unix developer