[LUGOS] Pismo E-upravi

Darko Bulat darko.bulat at ceterum.si
Fri Nov 21 15:28:35 CET 2008

Mislim, da je v javni upravi kar nekaj oseb, ki se pomena, položaja in
pomembnosti open-source rešitev še kako zavedajo.

In vendar, javna uprava, ki tako ali drugače razpolaga s javnimi sredstvi
deluje predvsem tako, da je arbitrarnost zmanjšana na minimum.

Kaj to pomeni?

To pomeni, da je edini legalni način, da se za rešitve, ki temeljijo na
odprti kodi porabi javni denar ta, da se izpelje postopek oddaje javnega
naročila.

Vse drugo (če le ne gre za manjše projekte do 40.000 € ali celo pod 10.000
€, glej mejne vrednosti v ZJN-2) bi bilo pač vsaj protizakonito, če ne
celo kaznivo (ni vsako neskladje s zakonom obenem kaznivo dejanje po KZ).

Kaj zdaj TO pomeni?

To, naprej, pomeni, da je odprtokodne projekte mogoče (iz)peljati bodisi
kot (nekdanje) naročilo male vrednosti (kot rečeno, do 40000 €, ampak, če
bo tudi za 38500 € bo nekje nekdo zastrigel z ušesi in preveril naročilo,
če vseeno ne gre za kršitev ZJN-2 oz. za nesmotrno porabo javnih
sredstev)... Ali pa kot "klasično" javno naročilo, za katero je treba
izpeljati klasičen postopek oddaje JN pri čemer je pač v izhodišču večjim
podjetjem bistveno lažje, saj poznajo načine kako izdelati ponudbo, kako
je predložiti v postopek, kako spremljati postopek do izbire izvajalca,
ter, morebiti, kako vložiti zahtevek za revizijo, ki praviloma vse še
dodatno zavleče..

In smo (zopet) tam kjer smo bili pri enem izmed mojih prejšnjih odgovorov..

Pri velikosti ponudnikov.

Idealno bi bilo, če bi se organiziral "pool" ponudnikov (d.o.o.-jev,
s.p.-jev), a samo ponudbo potem le mora izdelati in oddati, kot
poslovodeči partner, pač en sam (četudi izdela in odda skupinsko ponudbo).

To cut the long story short..

Konkretne rešitve nastajajo v javnem sektorju izključno in samo skozi
konkretne projekte. Kolikor vem se ne financira nič "na zalogo" (razen,
morda, v akademskih krogih..).

Pri konkretnih projekti, če se le-ti izvajajo skozi javno naročilo (in ne
"in-house") pa je treba pač stisniti zobe in vstopiti v konkretni
konkurenčni boj s drugimi konkurenti.

'nuff said..

LP

D.