[LUGOS] Pismo E-upravi

Iztok Štotl iztok.stotl at guest.arnes.si
Thu Nov 20 23:41:15 CET 2008

Mogoče je pa pravi način, da začnemo organizirati Connectathone ... bom
to misel razložil v nadaljevanju ...

> Hladen tuš: Pravice za vse ne bo nikoli, kdaj vas bo izučilo. Nekaj trga
> bo vedno ostalo za zaprto kodo.

Jaz mislim, da je tako tudi prav. V farmaciji so podoben problem
enostavno rešili z originatorji in generiki. Dogovorili so se, da lahko
nekdo, ki je res pokazal izvirnost in v to vložil ogromno denarja, od
tega tudi nekaj zasluži. Vendar le za določen čas, nato pa mora standard
dati v uporabo vsem. Ti mu potem tudi odmaknejo kak krajcar za njegove
ideje ob tem ko jih uporabljajo.

> Le da je demokracija za razliko od Pravice oreng usrana in povaljana z
>  vseh strani.

To enostavno in vsakemu razgledanemu človeku jasno modrost je Platon
zapisal že zelo zgodaj in ne vem zakaj moramo uporabljati to obliko
vladavine, ki jo je Platon na top lestnici oblik vladanja uvrstil na
predzadnje mesto - za njo se je uvrstila le tiranija. Ja .. očitno nas
zgodovina ne nauči prav dosti ...

> Realna tla:  Zakon lahko v našem pravnem redu sprejmeš nespremenjen od
> faze predloga,

No to mi je všeč. Tako si tudi jaz predstavljam demokracijo. Torej moje
razmišljanje o teoretični pravni obliki ni popolnoma utopično, je vsaj
teoretično možno. Le roke morajo dvigniti sinhrono v dovolj velikih
količinah.

> Nadrealno: Odprte kode si naši politiki ne bodo pustili vpeljati, dokler
> jim ne bo nekdo iz stroke pametno razložil da je to zelo dobro za
> transparentnost poslovanja javne uprave in ministrstev

Razmišljam v kolikšni meri je ta moj militaristični pristop primeren za
naš problem. Morda pa rešitev ni v tem, da vsilimo zakonodajo.

Morda pa je pravi način, da pustimo da sovražnik (zaprti standardi) sam
crkne. Da se ga lotimo zvito.

Morda bi bilo prav, da začnemo organizirati Connectathone ...

http://www.ringholm.de/docs/00830_en.htm

http://www.ihe.net/Connectathon/

http://www.connectathon.org/

Da začnemo promovirati znamko: Connectathone 2009 compliant

Očitno je, da rešitev, ki bi nosila tako značko, predstavlja neke vrste
kvalitetni preskok, ki bi ga trg verjetno nagradil in seveda tudi
obratno, da bi rešitve, ki ne bi bile "Connectathon Ready/Inside", manj
zanimive za potencialne kupce.

Pa vendar. To me še vedno ne zaščiti od javnih servisov, ki niso odvisni
od trga. Javne službe lahko počnejo kar hočejo, pa ne bankrotirajo, če
delaj neumnosti. Tako da bi v prihodnje bilo verjetno potrebno vseeno
lobirati za zakonske okvire, ki bi ščitile standarde. Le da jaz ne vem
točno kako se to naredi, ker nisem iz te stroke.

Iztok