[LUGOS] Pismo E-upravi

Iztok Štotl iztok.stotl at guest.arnes.si
Wed Nov 19 21:23:04 CET 2008

> Mislim, da danes ni modro napadati tistih, ki so se takrat trudili nekaj narediti v okviru povsem drugačnih možnosti in časov.

Spremljal sem nastanek teh usmeritev in se mi je to že takrat zdel problem.

Sam nisem strokovnjak za javno upravo. Sem se pa takrat, ko je bil
izdan dokument o katerem govorimo (okoli leta 2003) potikal po Nemčiji.
Takrat so nemci začeli s svojim Limuxom:

http://en.wikipedia.org/wiki/LiMux

Seveda so začeli razvijati le koncept ... zadeva je bila zelo v povojih
in v naslednjih letih so prejeli dosti polen pod noge, o čemer so tudi
javno govorili ... Zelo so mi bila všeč predavanja teh ljudi, ko so se
spopadali z vsemi temi problemi, ki jih človek doživi, ko skuša s tako
rešitvijo priti v togi birokratski sistem. Hočem reči, da je "v tistih
časih" relativen argument. Zelo me je presenila stopnja zakonodaje
glede standardov na področju s katerim se sam ukvarjam. Nisem mogel
verjeti, da so se lotili certificiranja programske opreme in zakonodaje
v javnem sektotorju zaradi varovanja konkurence. To se mi je takrat
zdelo kot znanstvena fantastika.

NE vem če res modro biti le tiho.

>  Razumno bi bilo nadaljevati na njihovih ramah in danes videti dlje ter seči višje.

Verjetno se drugače niti ne da. Od kje pa naj gremo naprej. Jaz sem samo
odgovarjal na trditev, da naj bi obstajal nek dokument, ki varuje
interese odprtokodne skupnosti. Ta dokument bi naj nastal v s tem
namenom.

Opozoril sem, da so to le priporočila in da ne gre za zavezo. Namenoma ?
Mislim da ne. Morda da gre za nesposobnost, ne vem, ne poznam teh ljudi.
Drugače si pa tega ne morem razlagati. Kako naj drugače razložim to
brezbrižnost, da leta 2008 tako delamo s standardi ? Skorajda
ljubiteljsko ? "Fino bi bilo", "zavzemati bi se bilo treba" ....

Mislim da je to potrebno in "modro" povdariti. Danes smo priča inflaciji
nekih deklaracij in priporočil. To je danes modno, ne vem pa če je tudi
modro.

Zakonodaja je tista, ki šteje.

Zakonodaja je edina, ki me lahko zaščiti, če se odločim, da bom kot
neodvisni razvijalec programske opreme skušal razvijati produkt, ki bo
sodeloval z ogrodjem v javnih ustanovah. Deklaracije pa lahko prepisuje
vsak, ki ima za to čas in je za to žal včasih tudi plačan.

Iztok